Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahoca, Adem
dc.contributor.advisorKarahoca, Dilek
dc.contributor.authorKoç, Alpay
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:58Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:58Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550791
dc.description.abstractEğitimin önemli bir aşaması olan ölçme ve değerlendirme, kendi içinde bazı evrelere ayrılmaktadır. Bu evreler, eğitimin hedeflerine göre doğru ölçmeler yapabilecek sınavların hazırlanması, uygulanması, kayıtlarının ayrıntılı şekilde tutulması ve sonuçların değerlendirilmesidir. Teknoloji ve internetin hayatımıza girmesi ile eğitimde, ölçme aracı (sınav) hazırlama, ölçme (sınavı uygulama ve sonuçları elde etme) ve ölçüm sonuçlarını değerlendirmede geleneksel yöntem ve ortamlar değişmektedir. Eğitimin iletişim, zaman ve mekan sınırı sorunlarına çözümler getirilmektedir.Bu araştırma, 2007?2008 öğretim yılı Örfi Çetinkaya Endüstri Meslek Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı 10.sınıf öğrencilerinden oluşan ve Bilişim Teknolojilerinin Temelleri dersini alan 60 denek üzerinde yürütülmüştür. Araştırma kapsamında yer alan deneklerin belirlenmesinde ve deney gruplarının eşleştirilmesinde 9.sınıf dersi olan Bilgi ve İletişim Teknolojisi dersinden başarılı olmaları ve öğrencilerin bu dersteki not ortalamaları, cinsiyet değişkenleri dikkate alınmıştır. Bu değişkenlere göre her biri 30 denekten oluşan iki deney grubu oluşturulmuştur.Bu çalışmanın amacı; hazırlanan bir eğitim yazılımının, Bilişim Teknolojilerinin Temelleri eğitiminde öğrenciler tarafından kullanılması sonucu, ortaya koyduğu katkıyı tespit etmektir. Bunun için eğitim yazılımımızda uygun ölçme değerlendirme sistemini geliştirerek, Örgün Eğitim Sistemi ile Bilgisayar Destekli Eğitim Sisteminin karşılaştırmasını yapmaktır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Geleneksel Yöntem, Bilgisayar Destekli Eğitim
dc.description.abstractMeasurement and evaluation having an important effect on education, is divided various stages. These stages are preparing exams, practicing the exams, keeping detailed records, evaluating results of the exams and preparing evaluation reports related to objectives of education for making correct measurements. Developments in technology especially Internet Technologies forces education environments and traditional methods to change for effective and usable methods in preparing the exam, in practicing the exam and in evaluating results of exam. Time problems and problems related with educational environment can be solved.In this research, 60 subjects attended to ?The Basic of Informatics Technologies? lesson in the first semester of 2007-2008 at Örfi Çetinkaya Industry Vocational High School, Primary School Teaching Program. Identifying the subjects included in the research and matching the control and experimental groups; the lesson of 9.class which is Information and Communication Technologies grades, grade point averages and gender are considered. According to these variables, two experimental groups, each included 30 subjects, are created.In this study, Tutorial Software was prepared evaluate parts of system after experimental study conducted to students in The Basics of Informatics Technologies. For this status feasible measurement and evaluation system was upgraded for Tutorial Software and then compare Classic Education System and Computer Based Education System each other.Keywords: Education, Traditional Methods, Computer Based Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilişim teknolojilerinin temelleri eğitiminin ölçme değerlendirme sisteminin geliştirilmesi
dc.title.alternativeImprove and measurement and evaluation system for the basic of information technologies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational software
dc.identifier.yokid315490
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid215937
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess