Bilişim teknolojilerinin temelleri eğitim içeriğinin interaktif yöntemlerle geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Karahoca, Adem | |
dc.contributor.advisor | Karahoca, Dilek | |
dc.contributor.author | Aydoğan, Ümit | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:15:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:15:58Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550790 | |
dc.description.abstract | Çağımızda bilimsel ve teknolojik gelişmeler bir taraftan yeni eğitim gereksinimleri meydana getirmekte, bir taraftan da eğitim uygulamalarına yeni olanaklar sunmaktadır. Bu olanakların başında kuşkusuz bilgisayar destekli eğitim gelmektedir.Hazırlanmış yazılımlar yardımıyla hedef kitlelere ders sunumu yapılarak gerçekleştirilen eğitim - öğretim faaliyetleri, öğrenen ve öğreten kişiler arasında etkileşimin - diğer öğretim tekniklerine nazaran - artmasına sebep olmakta, hedeflenen eğitim amaçlarına ulaşılmada eğitimin kalıcılığı ve süreci göz önüne alındığında olumlu yönde gelişmeler kaydedilmesine neden olmaktadır.Eğitim yazılımları oluşturulurken çokluortam öğelerinden oldukça fazla yararlanılması kaçınılmaz görümektedir. Araştırmacı, bilgisayar ortamında ders sunumu hazırlamak için interaktif öğeler kullanma gereksinimini Flash animasyon programını kullanmak suretiyle karşılama yolunu seçmiştir.Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı mesleki eğitim veren ortaöğretim kurumlarında, MEGEP (Mesleki Eğitimi Geliştirme Projesi) adı altında geliştirilmeye devam edilen proje kapsamında yer alan derslerden biri olan Bilişim Teknolojilerinin Temelleri dersine ait Anakartlar ? Kasalar isimli modülün içeriği, interaktif yöntemlerle geliştirilmek istenmiştir. Çalışma boyunca eğitim yazılımının nasıl hazırlanacağına değinilmiş ve örnek bir interaktif eğitim yazılımı geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Eğitim, İnteraktif Eğitim, Çokluortam, Animasyon | |
dc.description.abstract | In this age scientifical and technological improvements requires new educational needs and also brings new possibilities to educational applications. The very first of these possibilities is computer aided education.Educational activities that are put into practice with the help of softwares increases level of interaction between trainers and trainees and cause favorable improvements on educational goals by the mean of permanency and progression of education.It is seen when composing educational softwares multimedia components have to be used widely. Researcher made choice on using Flash software when developing interactive components in this presentation.In this research, Mainboards and Cases module in the contents of Information Technologies Basics course which is one of the course in Improving Occupational Retraining Project named MEGEP is tried to be improved with interactive methods in the secondary education foundations get active dependently to Turkish Ministry Of National Education which provides occupational retraining . During this study, mentioned about how to develop an educational software and finally developed a sample interactive education software.Key Words: Computer Based Education İnteractive Education, Multimedia, Animation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilişim teknolojilerinin temelleri eğitim içeriğinin interaktif yöntemlerle geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Improving course contents of information technologies basics with in interactive methods | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational software | |
dc.identifier.yokid | 315493 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 215940 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |