Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahoca, Adem
dc.contributor.advisorKarahoca, Dilek
dc.contributor.authorKüpçüoğlu, Erdal
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:57Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:57Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550788
dc.description.abstractTeknolojideki hızlı gelişmeler neticesinde eğitimde de yenilikler ve değişimler kaçınılmaz olmuştur. Eski geleneksel eğitim sistemi yerini bilgisayar destekli eğitimin yapıldığı modern sınıflara bırakmaya başlamıştır. Bilgisayar artık bütün dersler için vazgeçilmez bir materyal olmuştur. İnteraktif araçların kullanılırlığının artmasıyla öğrenci, öğretmen ve diğer kullanıcılar için kolay ulaşılabilir, anlaşılır, öğrenme düzeyini arttıracak materyaller tasarlanmaya başlanmıştır.Bu araştırmada ortaöğretim 10. sınıflarda ?Bilişim Teknolojilerinin Temelleri(BTT)? dersi ?Programlama temelleri? modülünün bilgisayar destekli öğretim yöntemi ve geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmesinin öğrencinin başarısı üzerine etkileri incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin bilgisayar destekli öğretim üzerine görüşleri incelenmiştir.Bilgisayar destekli öğretim yöntemi için bir eğitim materyali oluşturulmuştur. Araştırma eğitim materyali kullanılarak 2007-2008 eğitim dönemi ikinci döneminde Şişli Endüstri Meslek Lisesi Bilişim Teknolojileri alanına devam eden 10. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır.Birinci olarak, 25 kişilik birbirine denk iki öğrenci grubu oluşturulmuştur. Bir gruba hazırlanan eğitim materyali ile diğer gruba geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Çalışmada öntest-sontest desenine başvurulmuştur. Verileri toplama aracı olarak başarı testi kullanılmıştır.Deney ve kontrol gruplarına uygulanacak konu başarı testi (ön test ve son test) sorularıMesleki Eğitim Ve Öğretim Sistemini Geliştirme Projesi(MEGEP) kaynaklı olup bütün onuncu sınıf öğrencileri üzerinde uygulanarak test edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının denk olup olmadığına konu başarı testi (ön test) sonuçlarının Eşleştirilmiş örneklem t-testi (Paired Samples t-test) ile sınanmasıyla karar verilmistir.İkinci olarak Bilişim teknolojileri Alanı öğrencilerine eğitim materyalini değerlendirme anketi uygulanmıştır. Veriler; öğrenilebilirlik, sorumluluk, motivasyon, kontrol edilebilirlik, tasarım ve memnuniyet faktörleri açısından SPSS 15.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir.Anahtar Kelimler: Bilişim teknolojileri, Bilgisayar destekli öğretim, interaktif, Mesleki eğitim
dc.description.abstractAs a result of he fast developments in the technology, it is inevitable that in happens same changes in the education. The old traditional education system has started to replace with a system in which computer aided education is made in the modern classes. Now, computers are the necessarry material for all courses. It is envisaged materials that can be easily reachable for students, teachers and other users, that are comprehensible, that increase the learning level, along with increase in the usebility of the interactive tools.In this study, it is examined the affects of teaching of the The Basis of Programming it is the module of course of the Information Technologies basis which is taught on the tenth classes with the computer-aided teaching methods and traditional teaching methods on the success of students. It is also examined the opinion of the students that taught computer-aided teaching.An education material is constructed for the computer aided education method. The study was conducted by using the education material on the 10th class students that were in the Şişli Meslek High School Information Technologies in the 2007-2008 education period. The study has two parts.Firstly, two identical students groups that each of contain 25 person constituted. On the one group, the new education material applied; on the other group, the old traditional education method applied. In the study, it used pre-test and final-test method. It use success test to collect data.The questions of course success test(pre-test - final-test) that would be applied on the experiment group and control group were take from the MEGEP and were tested by applying on all of he 10th class students. That whether the experiment and control groups are identical was decided by exprimenting of the course success test(pre-test) results with the paired samples t-test.Secondly, on the information technologies students, its applied a poll that evaluated the education material. The results were analized bby using SPSS 15.0 for the factors of learnibility, resposibility, motivation, controllability, envisagement and satisfaction.Key words : Information technologies, computer aided education, interactive, vocational education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilişim teknolojileri temelleri eğitiminin ortaöğretimde interaktif yöntemlerle verilmesi
dc.title.alternativeGiving ?the basis of information-technology? education through interactive methods at high school level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid316592
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid215936
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess