Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahoca, Adem
dc.contributor.authorŞimşek, Yüksel
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:57Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:57Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550786
dc.description.abstractBu araştırma, interaktif CD yoluyla yapılan okul eğitimi ile klasik yollarla yapılan okul eğitimi arasındaki olumlu ya da olumsuz farkları görebilmek ve interaktif CD yoluyla yapılan okul eğitiminin, Endüstri Meslek Lisesi 10. ve 11. sınıf öğrencileri üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı mesleki eğitim veren ortaöğretim kurumlarında, MEGEP (Mesleki Eğitimi Geliştirme Projesi) adı altında geliştirilmeye devam edilen proje kapsamında yer alan derslerden biri olan Elektronik Tablolama Programı (MS Excel) dersi, interaktif yöntemlerle geliştirilmek istenmiştir.Geleneksel lise eğitimini yansıtması amacıyla İstanbul ili, Alibeyköy Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi öğrencilerinden 56 öğrenci seçilmiştir. İnteraktif CD yoluyla yapılan okul eğitimini yansıtması amacıyla ise yine aynı okuldan 56 öğrenci seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini, yukarıda adı geçen okulda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır.Buna göre, araştırmada bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile, geleneksel öğretim yöntemini uygulandığı kontrol grubunun öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki grubun ön test ve son test sonuçlarının ortalamalarının karşılaştırılması için ?t? testi uygulanmıştır. Bu araştırmanın sonuçları şunu göstermiştir:Bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin, öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İnteraktif Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim, Çokluortam, Görsel Eğitim.
dc.description.abstractThis research has been done in order to find out the difference and the positive or negative ways in educating school interactive multimedia CD?s. And also to find out how it effects in schools to tenth and eleventh high-school education.In this research, Electronic Tabulation Program (MS Excel) lesson which is one of the courses in Improving Occupational Retraining Project named MEGEP is tried to be improved with interactive methods in the secondary education foundations which provides occupational training dependent on to the Turkish Ministry Of National Education.For showing the effects of the traditional high-school education there has been chosen 56 students from Alibeyköy Technical School Industrial Occupation School, tenth and eleventh classes in high-school education. Also from the same school, another group of 56 students have been chosen to show us the interactive CD education style. The sample of this research is the school and the students that we mentioned in the upper part of the paragraph.In this context, it was investigated whether there is a significant difference between the learning level of the group which was supported with computer assisted instruction method and the group which was supported with traditional instruction method.Some of the data yielded from the research was tested by means, standart deviations of the pretest and posttests. To compare the means from sets of scores, a ?t? test employed. The results of the research revealed that :There is a significant difference between the learning level of the group which was supported with computer assisted instruction method and the group which was supported with traditional instruction method.Key Words: Interaktif Education, Computer Aided Education, Multimedia, Visual Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOfis uygulamaları eğitiminin ortaöğretimde interaktif yöntemlerle verilmesi
dc.title.alternativeEducation of office application presentation secondary education with interactive methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational software
dc.identifier.yokid316852
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid215935
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess