Show simple item record

dc.contributor.advisorGökçöl, Orhan
dc.contributor.authorTezcan, H. Gülay
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:55Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:55Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550779
dc.description.abstractBu çalışma Rule Space Modeli'nin (RSM) Bahçeşehir Koleji 7. sınıf öğrencileri üzerinde bir uygulamasıdır. Amaç öğrencilerin performanslarını kesirlerde çıkarma işleminin bilgi başarı bileşenleri (BBB) ile ölçmektir.Her şeyden önce kesirlerde çıkarma işlemi için bilgi başarı bileşenleri listelendi. Sonra test sorularının bilgi başarı bileşenleri Q-matris formunda kodlandı. Dönüt sonuçları Q-matris kullanılarak belirlenmiştir. Rule Space Modeli sonucu analiz ederken testi uygulayanların verdikleri yanıtlara göre özel becerilerini belirler.119 öğrenci için kişisel bilgi beceri bileşenlerindeki hâkimiyetlerini içeren bir rapor hazırlanmıştır. Bu bireysel rapor, testi uygulayan öğrencilerin toplam puanını hâkimiyet alanlarına ve geliştirilebilir alanlarına göre ayırır. Ayrıca sınıf öğretmeninin ağırlık vermesi gereken bilgi beceri bileşenlerini görmesi için sınıf raporu hazırlanmıştır.Sonuçlar 7 ile 20 net arasında ve sınıfın ortalaması 20 soru üzerinden 16,92 nettir. Bu sonuç öğretmenin konuyu iyi anlattığı şeklinde yorumlanabilir.
dc.description.abstractThis study is one application of The Rule Space Model (RSM) at 7th grade students in Bahçeşehir College. The purpose is to measure the student?s performances with the attributes of subtraction of fractions.First of all, the attributes for the subtraction of fractions are listed. Secondly the attributes of the test questions? are coded in with the attributes in Q matrix form. Then response patterns are obtained using Q-matrix. The Rule-Space Model analyzes the score according to test takers' specific skills; based on the answer choice he or she has made.For the 119 students, a personal attribute mastery report is prepared which shows how he or she has done individually. This individual report breaks down the total score into categories of mastery and where the student needs improvement. Also class reports which help the teacher to focus on the attributes that may be developed.The results are between 7 and 20 nets and the average of the class is 16, 92 out of 20 questions. This result can be interpreted as the teacher?s success in performing the task well.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleThe analysis of subtraction of fractions the rule space method at grade 7
dc.title.alternative7. sınıflarda uygulanan kesirlerde çıkarma işlemi testinin rule space modeli ile analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmItem Response Theory
dc.subject.ytmDiagnostic tests
dc.identifier.yokid323751
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid216276
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess