Show simple item record

dc.contributor.advisorGökçöl, Orhan
dc.contributor.authorMadenoğlu, M. Şenay
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:54Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:54Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550772
dc.description.abstractRule Space Modeli (RSM) seçilen bir konu üzerinde öğrencilerin bilgi beceri seviyesinde performanslarını belirlemeyi hedef alan bir modellemedir. Bu çalışmada RSM kullanılarak 9. sınıf seviyesinde 49 öğrenciye fonksiyonların tanımı ve en geniş tanım aralığı öğretiminde performanslarını ölçen teşhise dayalı bir test hazırlanmıştır. Testin bilgi beceri bileşenleri sorulara göre kodlanarak Q matrisinde sorular ve bilgi beceri bileşenleri yerleştirilmiştir.Test sonuçları hem puan hem de bilgi beceri bileşeni seviyelerinde incelenerek iyileştirme çalışmaları yapıldıktan sonra paralel test verilip öğrencilerdeki gelişmeler grafikler yardımıyla incelenmiş ve dökümante edilmiştir. İyileştirme çalışmalarında bilgi beceri bileşenleri seviyelerinde iyileştirme yapılmasının olumlu etkileri olduğu görülmüştür.Çalışmada aynı zamanda, test ve öğrenci bilgilerini ilişkisel bir veritabanında tutan ve öğrenci performansının gerçek zamanlı olarak görülmesini sağlayan web tabanlı bir sistemin de sistem analizi yapılmıştır.
dc.description.abstractRule Space Modelling is one of the means of figuring out the attributes of students efficiently on a previously identified subject item. In this study, a target group of 49 9th grade students were administered a diognostic test which aims to find out the overall performance on ?the definiton of functions and largest possible domain of functions?. The attributes of the tests were coded in accordance with the attributes and questions asked as well as a Q matrix was formed accordingly. The results of the test were evaluated not only from the point view of marks but also attributes; thus, several amendments and augmentation processes were conducted. Considering the results of the augmentation step, a parallel test was administered and the results of the improvement of the students were discussed by the guidence of the graphs formed. As a result of all the processes conducted, a significant level of improvement was observed.Additionally, the analysis of a web based system which holds the student and test information on a relational database and enables one to view the performance of the students was done.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleFonksiyon tanımı ve en geniş tanım aralığının öğretiminde rule space modeli kullanımı ve öğrencilerin bilgi beceri bileşenlerinin saptanması
dc.title.alternativeIdentification of attributes using rule space model in teaching definition of functions and the largest possible domain of functions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid323419
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid216279
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess