Fonksiyon tanımı ve en geniş tanım aralığının öğretiminde rule space modeli kullanımı ve öğrencilerin bilgi beceri bileşenlerinin saptanması
dc.contributor.advisor | Gökçöl, Orhan | |
dc.contributor.author | Madenoğlu, M. Şenay | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:15:54Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:15:54Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550772 | |
dc.description.abstract | Rule Space Modeli (RSM) seçilen bir konu üzerinde öğrencilerin bilgi beceri seviyesinde performanslarını belirlemeyi hedef alan bir modellemedir. Bu çalışmada RSM kullanılarak 9. sınıf seviyesinde 49 öğrenciye fonksiyonların tanımı ve en geniş tanım aralığı öğretiminde performanslarını ölçen teşhise dayalı bir test hazırlanmıştır. Testin bilgi beceri bileşenleri sorulara göre kodlanarak Q matrisinde sorular ve bilgi beceri bileşenleri yerleştirilmiştir.Test sonuçları hem puan hem de bilgi beceri bileşeni seviyelerinde incelenerek iyileştirme çalışmaları yapıldıktan sonra paralel test verilip öğrencilerdeki gelişmeler grafikler yardımıyla incelenmiş ve dökümante edilmiştir. İyileştirme çalışmalarında bilgi beceri bileşenleri seviyelerinde iyileştirme yapılmasının olumlu etkileri olduğu görülmüştür.Çalışmada aynı zamanda, test ve öğrenci bilgilerini ilişkisel bir veritabanında tutan ve öğrenci performansının gerçek zamanlı olarak görülmesini sağlayan web tabanlı bir sistemin de sistem analizi yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | Rule Space Modelling is one of the means of figuring out the attributes of students efficiently on a previously identified subject item. In this study, a target group of 49 9th grade students were administered a diognostic test which aims to find out the overall performance on ?the definiton of functions and largest possible domain of functions?. The attributes of the tests were coded in accordance with the attributes and questions asked as well as a Q matrix was formed accordingly. The results of the test were evaluated not only from the point view of marks but also attributes; thus, several amendments and augmentation processes were conducted. Considering the results of the augmentation step, a parallel test was administered and the results of the improvement of the students were discussed by the guidence of the graphs formed. As a result of all the processes conducted, a significant level of improvement was observed.Additionally, the analysis of a web based system which holds the student and test information on a relational database and enables one to view the performance of the students was done. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Fonksiyon tanımı ve en geniş tanım aralığının öğretiminde rule space modeli kullanımı ve öğrencilerin bilgi beceri bileşenlerinin saptanması | |
dc.title.alternative | Identification of attributes using rule space model in teaching definition of functions and the largest possible domain of functions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 323419 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 216279 | |
dc.description.pages | 63 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |