Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahoca, Adem
dc.contributor.advisorKarahoca, Dilek
dc.contributor.authorKirca, Burak
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:49Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:49Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550753
dc.description.abstractTeknolojideki hızlı gelişmeler neticesinde eğitimde de yenilikler ve değişimler kaçınılmaz olmuştur. Eski geleneksel eğitim sistemi yerini bilgisayar destekli eğitimin yapıldığı modern sınıflara bırakmaya başlamıştır. Bilgisayar artık bütün dersler için vazgeçilmez bir materyal olmuştur. İnteraktif araçların kullanılırlığının artmasıyla öğrenci, öğretmen ve diğer kullanıcılar için kolay ulaşılabilir, anlaşılır, öğrenme düzeyini arttıracak materyaller tasarlanmaya başlanmıştır.Bu çalışmada ortaöğretim 11. sınıflarda ?Web Tasarım ve Programlama? dersinin modülleri üzerindeki öğrenci başarısı, teknoloji kabul modeline ve öğrenmeyi etkileyen faktörlere göre etkileri ve bilgisayar destekli öğretim gören öğrencilerin bilgisayar destekli öğretim üzerine görüşleri incelenmiştir.Bilgisayar destekli öğretim yöntemi için eğitim materyali olarak Milli Eğitim Bakanlığı' nın Megep projesi kapsamındaki modüller kullanıldı. Çalışma eğitim materyali kullanılarak 2008-2009 eğitim dönemi ikinci döneminde Barbaros Hayrettin Paşa Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Bilişim Teknolojileri alanı üzerinde Web Programlama dalına devam eden 11. sınıf öğrencileri üzerinde araştırmalar çalışmaları yürütüldü.Çalışmada ilk olarak öğrencilerden üç bölümden oluşan anket yardımıyla bilgiler toplandı.Anketin birinci bölümünde öğrencilerin cinsiyet, okul türü, okul başarı seviyeleri, sınıf seviyeleri gibi kişisel bilgilerinden oluşan bağımlı ve bağımsız değişkenlere ilişkin veriler toplanmıştır.İkinci bölümde öğrenciler üzerinde alan ? dal memnuniyet anketi uygulanmış ve öğrenciler arasında bağımlı-bağımsız değişkenlere göre memnuniyet açısından anlamlı bir farklılık bulunup bulunmadığı incelenmiştir.Anketin üçüncü bölümünde ise teknoloji kabul modeline göre hazırlanmış olan eğitim materyalini değerlendirme anketi soruları sorulmuştur. Bu sorulara göre öğrenciler üzerinde öğrenilebilirlik, sorumluluk, motivasyon, kontrol edilebilirlik, tasarım ve memnuniyet faktörleri SPSS 15.0 programında Manova yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.
dc.description.abstractAs a result of the technological developments, changes and improvments became neccessities in the education. The tradional education system is being replaced by the computer-aided modern classes. Now the computers are indispensable materials of all lessons. After increasing the usability of interactive materials, its started to created that will be useful, easy accessible and will increase learning level for students, teachers and the other users.In this study, 11th classes of secondary schools `Web Design and Programming` course module on the student success, technology acceptance model and the effects of factors that affect learning and computer-assisted student?s opinions were examined on instructions of computer-aided teaching.Computer-aided teaching methods as training material for the Ministry of National Education of the modules used within the scope of the MEGEP project. Studies conducted by using educational materials in the period 2008-2009 and the second training period on the 11th class students of Barbaros Hayrettin Pasa Technical and Industrial Vocational High School who studying on the field of Information Technology Web Programming branch.First of all, with this study, information gathered from students with the help of the questionnaire which has three sections.In the first section of the questionnaire, student gender, school type, school achievement levels, class level, such as dependent and independent variables of personal informations were collected. The second part of the student satisfaction questionnaire was applied on the field-branch and between students if there is any significant differences according to the satisfaction of dependent-independent variables were examined.In the third section of the survey, survey questions of the training materials assessment that have been prepared according to the technology acceptance model were asked. According to this questions learning, responsibility, motivation, check availability, design factors and satisfaction were analyzed on the students by the MANOVA method in the SPSS 15.0 programs..en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeknik ve meslek liselerinde web programlama öğretiminde elektronik eğitim materyalinin öğrenci başarılarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeResearching the effects of electronic training material on the student in web programming education in the technical and vocational high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmTechnical education
dc.subject.ytmInformation technology
dc.identifier.yokid342838
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid244708
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess