Modeling closed loop supply chain and an application
dc.contributor.advisor | Başlıgil, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Köker, Bedriye | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:15:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:15:48Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550746 | |
dc.description.abstract | Son 100 senedir insanoğlu medeniyeti dünyanın doğasını önemli bir sekilde tahrip etmektedir.Teknolojik gelismeler ve arastırmalar yasam standartlarını yükseltmede önemli bir rol oynasada, aynı zamanda doğal ekosistemi tahribatla beraber çok sayıda problemi meydanagetirmektedir. Eğer çevresel bozulma, doğal kaynak tüketimi ve nüfus oranındaki artısbugünkü oranıyla artmaya devam ederse, gelecek nesiller tehlikeye atılmıs olur.Sirketler tersine tedarik zincirlerini göz ardı ederken, ileriye doğru tedarik zincirleriniiyilestirerek çok zaman ve para harcamaktadırlar. Buna rağmen, su anki rekabete dayalıticaret ortamında sirketler tersine tedarik zincirlerini daha fazla göz ardı edememektedirler.Kapalı çevrim tedarik zinciri dünyadaki büyüyen çevresel endise ve hükümetlerin koyduklarıkanunlar ve sosyal sorumluluklar neticesinde su anda çok büyük bir önem kazanmaktadırlar.Kapalı çevrim tedarik zinciri hem tersine tedarik zinciri faaliyetlerini hem de ileriye doğrutedarik zincirlerini kapsamaktadırlar.Bu çalısmada hammadde tedarikçilerini, üreticileri, dağıtıcıları, geri dönüsüm merkezini vemüsteri bölgelerini kapsayan genel bir kapalı çevrim tedarik zinciri olusturulmustur. Buçalısmanın amacı geri dönüsüm merkezi için en iyi yerlesim yerini seçmek ve üreticininkarlılığını maksimize etmektir. Olusturulan model Türkiye'deki otomotiv sektöründe faaliyetgösteren bir firma için gerçeklestirilmistir. Bu model müsterilerden gelen kullanısmısürünlerin geri dönüs oranını değistirerek değisik senaryolar için firmanın karınıgözlemlemektedir. | |
dc.description.abstract | In the last 100 years, human civilizations have significantly altered virtually all of Earth?senvironments. While technological development and resource extraction have dramaticallyimproved standards of living for many, destruction of natural ecosystems and environmentalcontamination have bred innumerable interrelated problems. If current rates of environmentaldegradation, resource consumption, and population growth continue, the well-being of futuregenerations will be increasingly compromised.Companies spend more time and money in fine-tuning their forward supply chains whileignoring their backward supply chains. However in today`s competitive businessenvironment, companies can no longer ignore reverse supply chain. Closed Loop SupplyChain (CLSC) has gained an extensive importance today, in the world of increasingenvironmental concerns, regulations from government and social responsibilities. A CLSCconsists of both the forward supply chain, and the reverse supply chain.This work provides a model of a general closed-loop supply chain network, which includesraw material suppliers, manufacturers, retailers, customer zones and a reprocessing center.The objective of this work is selecting best place for the reprocessing centre and maximize theprofit of the firm. The developed model is implemented to a real-world supply chain of anautomotive fabric in Turkey. The model is run for different scenarios using differentparameter setting such as used products return rate from customers for seeing the profit for thefirm for each of the rates. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Modeling closed loop supply chain and an application | |
dc.title.alternative | Kapalı çevrim tedarik zinciri modellemesi ve bir uygulama | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 346669 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 244714 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |