The use of electronic curriculums in occupational education in order to evaluate and improve the cognitive capacity of candidate system analysts
dc.contributor.advisor | Karahoca, Adem | |
dc.contributor.advisor | Karahoca, Dilek | |
dc.contributor.author | Yüce, Bariş | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:15:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:15:45Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550733 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma 2009 yılı güz döneminde Sistem Analizi dersinin içeriğini oluşturan kavramların ve teorik bilgilerin diğer mesleki disiplin alanlarında ve uygulamada aktif kullanımını arttırmak üzere geleneksel yöntemlerin ötesinde tasarlanan bir eğitim ortamının tasarlanması ve uygulanması hedeflenmiştir. Tasarlanan Harmanlanmış Öğrenme sisteminde sınıf içi yüz yüze ders anlatımlarının ve vaka analizi çalışmalarının yanı sıra elektronik ortamda, öğrencilerin web üzerinden eriştikleri uygulamalar ve testler yürütülmüştür. Öğrencilerin kısa dönem hafıza yetenekleri ile öğrendiklerini vaka analizi çalışmalarındaki tekniklerle pekiştirerek; hafıza kartları ve test uygulamalarındaki kavramları ve vaka analizlerini, farklı durumlarda kullanarak problemleri farklı yöntemlerle çözmeye çalışmaları beklenmiştir. | |
dc.description.abstract | This research is aimed to go beyond the traditional techniques of design and to apply an educational system. This system was designed to allow students to apply the theoretical knowledge and jargon of the System Analysis and Design course in Bahçeşehir University, Engineering Faculty usefully to other branches, in different situations. This course was taken by students in the fall term of 2008. The learning system which has been designed involves some electronic applications and tests in order to make the content more understandable and to improve student?s knowledge. At the end of term it was measured to what extent students were able to use the skills which they had learned from the course. Every week repeated case studies and other tools were employed to exercise students? short-term memories. Their knowledge was gained through a combination of face-to-face sessions (information from the formal teaching methods and case studies) and online tools (jargon based word games and tests). | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The use of electronic curriculums in occupational education in order to evaluate and improve the cognitive capacity of candidate system analysts | |
dc.title.alternative | Sistem analisti adaylarının yazılım mühendisliği mesleki eğitiminde bilişsel yeteneklerinin elektronik müfredat yardımı ile geliştirilmesi ve değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 350129 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 238845 | |
dc.description.pages | 51 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |