Karadeniz limanlarında internmodal taşımacılık ve kısa mesafe deniz taşımacılığı analizi
dc.contributor.advisor | Tanyaş, Mehmet | |
dc.contributor.author | Görçün, Özhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:15:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:15:44Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550731 | |
dc.description.abstract | Türkiye taşımacılık konusunda son derece önemli bir ülkedir. Özellikle stratejik ve jeopolitik konumu küreselleşmenin gerektirdiği malların hizmetlerin ve bilgilerin hızlı dolaşımı çerçevesinde büyük bir önem arz etmektedir. Bu çerçevede Türkiye çevresindeki potansiyelleri iyi yönde kullanmak ve uluslararası politikalara uyum sağlamak zorundadır. Çevresinin kendisine sunduğu olumlu faktörleri ve fırsat avantajı yaratacak unsurları gözden kaçırmamak durumundadır.Karadeniz bölgesi bu konuda önemli unsurlardan birisidir. Karadeniz bölgesi mal, hizmet ve enerji akışı konusunda birincil bir role sahip olmakla birlikte bu rolü gittikçe güçlenmektedir.Türkiye'nin de Karadeniz'de en uzun sahile sahip ülke olarak daha etkin politikalar geliştirmesi gerekmektedir. Çalışmanın başında ifade edildiği gibi Türkiye Karadeniz'in intermodal kapasitesini tam olarak değerlendirememektedir. Bu nedenle yapılan analizlerde de görüldüğü gibi sadece Rusya taşımalarında karayolu tercihinden dolayı yaklaşık 13 milyon Euro kayba uğranılmaktadır.Denizyolu taşımacılığı taşımacılığın en önemli alt sistemlerinden birisi olmasına karşılık, Türkiye politik karar alıcıları bu sektörün önemine henüz tam anlamıyla kavrayabilmiş değildir.Karadeniz bölgesinin potansiyeli düşünüldüğünde Karadeniz limanlarının Türkiyenin denizcilik politikasındaki yeri ve önemi görülmektedir. Buna karşılık bu önem henüz değerlendirilememektedir. Bu çalışma Rusya, Türkiye ve karadeniz'e kıyısı olan diğer ülkeler arasında söz konusu olan ticareti geliştirebilmek için limanlardan daha fazla ne şekilde faydalanılabileceği üzerinde durmaktadır.Özellikle Türkiye'nin Avrupa Birlliğine entegrasyon sürecinde Ortadoğu, Merkezi Asya ve Avrupa arasında köprü konumunda olacak limanların ileride oynayacağı potansiyel roller değerlendirilecektir. Diğer taraftan söz konusu çalışma Avrupa ve Asya arasında intermodal taşımacılığın ne şekilde gelişebileceği, intermodalite kavramı içerisinde karadeniz bölgesinin geleceği ve Türkiye'nin çıkarları analiz edilecektir. Ek olarak Avrupa Birliği projeleri olan TRACECA, PETRA ve BTC gibi projelerin bu sürece katkısı ortaya konulmaya çalışılacaktır.Anahtar Sözcükler: Karadeniz, Intermodal Taşımacılık, Karadeniz Limanları, Türkiye, Avrupa Birliği, TRACECA, PETRA | |
dc.description.abstract | Even though Maritime Transportation has become very important subsystem of transportation, Turkey?s policy makers to this sector. When we consider the potentials of Turkey maritime, Ports of Black Sea have been very important for Turkey?s Maritime Policy. Although Black sea region has important ports Turkey?s shippers have been transporting from Turkey to two ports: Port of Novorossiysk and port of SochiThis thesis will be focused on the potential of other ports in Russia for Turkey?s Maritime and we will analyze these ports, on the light of the service potential of these ports. Especially The connection between ports of Russia and Turkey?s port will analyze and its linkage with European Logistic and Transportation Village. This study will consider railway and road transport linkage of these ports with European Union and Middle East Region.On the other hand; this thesis will try to explain The importance of Black sea for intermodal transportation between Europe and Asia continents. In addition that Turkey?s transportation policies and facilities will be considered in the Black Sea Region.On the light of transportation policies and strategies of Turkey and European Union, transportation facilities and potentials of Black Sea will be analyzed related with potentials of ports of Black Sea. At the same time compatibilities of these ports to intermodal transportation policies and strategies and transportation projects as TRACECA, Petra, BTC etc. will be trying to analyze related with successful transportation and logistic solution between Turkey and European Union.Keywords : Black Sea, Transportation, Intermodal Transport, Ports of Black Sea, Turkey, EU, TRACECA, PETRA, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Karadeniz limanlarında internmodal taşımacılık ve kısa mesafe deniz taşımacılığı analizi | |
dc.title.alternative | Intermodal transportation and short sea shipping analyses at the Black Eea ports | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 352704 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 238850 | |
dc.description.pages | 279 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |