Show simple item record

dc.contributor.advisorErgun, Murat
dc.contributor.authorAlçelik, Necla
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:39Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:39Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550707
dc.description.abstractKavşaklar kent içi yollarda trafik akışının kesintiye uğradığı trafik sıkışıklığının yoğun yaşandığı en önemli alanlardır. Kent içinde trafik akışının sürekliliğinin sağlanabilmesi için kavşakların iyi analiz edilip, kapasite açısından en uygun kavşak tipinin belirlenip, düzenlenmesi gerekir.Bu çalışmanın amaçları kent içinde kavşak tipinin seçimi, tasarımı, sinyalize ve dönel kavşakların incelenmesi, mevcut örnekler üzerinde sinyalize ve dönel kavşak kapasitesinin karşılaştırılmasıdır.Çalışmada İstanbul Ümraniye'de bulunan Tepeüstü Mahallesi ve Yukarı Dudullu Mahallesinde bulunan dönel kavşak ve sinyalize kavşak içeren iki karayolu koridoru incelenmiştir. Benzetim programı ile geçeğe uygun bir şekilde simülasyon hazırlanıp, analizler yapılarak mevcut durum ve dönel kavşağın sinyalize kavşak yapıldıktan sonra diğer sinyalize kavşaklara olan etkisi incelenmiş ve kapasiteleri karşılaştırılmıştır.
dc.description.abstractIntersections are the most important areas, in the city where the interruption of traffic flow and the intense traffic jam occurs. To provide continuity of traffic flow in urban intersections, they must be analyzed; most appropriate type in terms of capacity must be determined and must be correctly regulated.The purposes of this study are; the selection of intersection type in rural areas, analysis of signalized and roundabout intersections and comparison of signalized and roundabout intersections? capacities on present forms.In this study two road corridors including both signalized and roundabout intersections in Tepeustu and Yukari Dudullu districts in Umraniye, İstanbul are investigated. Firstly present form of the network is investigated by simulation program. Than the roundabout intersection is designed as a signalized intersection and the effect on other intersections investigated. Finally both situations are compared in terms of capacity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKent içi sinyalize ve dönel kavşakların kapasite açısından karşılaştırılması ?Ümraniye ilçesi örneğinin incelenmesi
dc.title.alternativeComparison capacity in terms of urban signalisaton and rotary intersection - Case investigation of Umraniye
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid371162
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid266467
dc.description.pages319
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess