Show simple item record

dc.contributor.advisorTanyaş, Mehmet
dc.contributor.authorŞahin, Taylan
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:39Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:39Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550706
dc.description.abstractGünümüzde rekabetin şiddetini daha çok hisseden şirketler gelirlerini artırmanın yanı sıra maliyetlerini düşürmeye çalışmakta, üstelik şirketlerin bir kısmı bunun için süreçlerini, iş yapış şekillerini değiştirmeyi göze almaktadırlar. Bir kısım şirketler ise eski düzenlerine devam etmekte, bilimsel çalışmalardan faydalanmamaktadır.Amacı kar maksimizasyonu olan şirketlerin bu amaçlarına ulaşılabilmeleri için en etkili alanlardan biri de lojistiktir. Lojistik faaliyetlerinin iyi yönetilmesiyle satışlar artırılabilmekte dolayısıyla kar maksimizasyonunun birincil ayağı olan gelir artışı sağlanabilmektedir. Aynı zamanda etkin lojistik ile lojistik maliyetler azaltılabilmekte, böylece kar maksimizasyonunun ikincil ayağı olan maliyet azalışı da sağlanabilmektedir. Bu çalışmada gelirden, satın alma ve lojistik maliyetlerin çıkarılmasıyla elde edilecek karın maksimum olabilmesi üzerine bir model kurgusu yer almaktadır.Birinci bölümde, lojistiğin tanımı yapılmış, lojistik faaliyetlerin neler olduğu ve lojistik yönetimi üzerinde durulmuştur.İkinci bölümde, lojistik faaliyetlerinden kaynaklanan lojistik maliyetler açıklanmış, bu lojistik maliyetlerin hesaplanması için literatürde yer alan maliyet hesaplama yöntemleri ortaya konmuştur.Üçüncü bölümde, müşteri hizmet kavramı üzerinde durulurken müşteri hizmetinin unsurları ve müşteri hizmetinin şirket için önemi, satışlar ve mevcut müşterilerle olan önemi açıklanmıştır.Dördüncü bölümde, lojistik faaliyetler nedeniyle katlanılan maliyetler ile müşteri hizmeti ilişkisinden bahsedilmiştir.Beşinci bölümde ise beklenen kar maksimizasyonu üzerine kurgulanan model ve bu modelin bir şirket verilerine uygulanması yer almaktadır.
dc.description.abstractThese days, companies try to increase revenue as well as to reduce costs while feeling the increasing pressure of competition. Moreover, some companies even consider changing their workflow and processes. However, some companies still do not make use of scientific studies and keep their old routines.One of the most effective means of maximizing profit for companies is logistics management. When logistics activities are well managed, companies can increase sales, which is the first step to profit maximization. Logistics cost are also minimized when managed effectively, which enables cost reduction; the second step to profit maximization. In this work, a model is constructed to maximize profit, which is the difference between the revenue and the cost of purchase and logistics.In the first chapter, definition of logistics is given, and logistic activities and logistics management are described.In the second chapter, logistics costs are explained along with accounting methods used to calculate logistics codes present in the literature.The third chapter emphasizes on the concept of customer service. Elements of customer service are described, and the importance of customer service for the company, its sales and the current customers is explained.In the fourth chapter, the relation between costs due to logistic activities and customer service is explained.Finally, the fifth chapter describes the model based on expected profit maximization and the application of this model to a data set obtained from a real company.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama şirketlerinde satın alma ve lojistik maliyetlere göre beklenen karın maksimum olmasına dair model önerisi ve uygulaması
dc.title.alternativeAn expected profit mazimization model proposal due to costs of purchase and logistics for marketing companies and application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid370483
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid266465
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess