Entegre olmuş ulaşım sistemlerinin yolculuk talebindeki değişiminin incelenmesi; Şişhane-Atatürk Oto Sanayi raylı sistem hattı örneği
dc.contributor.advisor | Ilıcalı, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çakir, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:15:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:15:38Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550702 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada entegre olmuş ulaşım sistemlerinin yolculuk talebindeki değişiminin incelenmesi yapılmıştır. Amaç mevcut bir ulaşım sisteminin entegre olması sonucunda yolculuk talebindeki değişiminin ortaya konulmasıdır. Çalışma kapsamında İstanbul'daki Şişhane-AOS raylı sistem hattı incelenmiştir.Kullanılan yöntemde; 2006 yılında İstanbul Büyükşehir belediyesi Ulaşım Planlama Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen ?Ulaşım Ana Planı 1. Aşama Analitik Etüt ve Model Kalibrasyon(İUAP-UTM)? çalışmasından faydalanılmaktadır. Belirlenen senaryolar İUAP-UTM' de test edilerek yolculuk sayılarındaki değişim ortaya konulmaktadır.Model sonuçları ile gerçek yolculuk sayıları mukayese edilerek modelin tutarlılığı belirlenmektedir. Sonuç olarak entegre olmuş ulaşım sistemlerinin yolculuk sayıları hem gerçek değerlerle hem de İUAP-UTM modelinde test edilerek çalışılan hat üzerinde entegrasyonun çalışmalarının yolculuk talebindeki etkisi ortaya konulmaktadır. Ayrıca raylı sistem hattında düşünülen değişiklikler ulaşım planlama modelinde test edilerek ön fizibilite çalışmalarının yapılmasına olanak sağlayarak, entegrasyon ve ulaşım planlamasının gerekliliği vurgulanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Entegrasyon, Ulaşım planlaması, toplu taşıma türleri, Şişhane-AOS | |
dc.description.abstract | In this study the effect of integrated transportation systems on travel demand is analyzed. The main objective of the study is the introduction of the variation in travel demand as a result of integration of a present transportation system. Şişhane-AOS railway line in Istanbul is examined within the context of the study.As part of the method used in the study, it is benefited from the data of ?Transportation Master Plan 1st Stage Analytic and Model Calibration Study (IUAP-UTM)? that was prepared by Istanbul Metropolitan Municipality, Transportation Planning Directorate. By testing the specified scenarios in IUAP-UTM, the difference in number of trips is stated.Comparing the difference between the number of real trips and model results, the consistency of the model is determined. As a result, by testing the number of trips in integrated transportation systems both with real values and IUAP-UTM model results, the effect of integration studies in travel demand on the case line is stated. Furthermore by testing railway line modifications in transportation planning model, pre-feasibility studies are provided; the requirement for integration and transportation planning is emphasized.Keywords: Integration, Transportation Planning, Public Transport Modes, Şişhane-AOS | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Entegre olmuş ulaşım sistemlerinin yolculuk talebindeki değişiminin incelenmesi; Şişhane-Atatürk Oto Sanayi raylı sistem hattı örneği | |
dc.title.alternative | The analysis about the effect of integrated transportation systems on travel demand; Case study of Şişhane-Atatürk Oto Sanayi railway line | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.identifier.yokid | 371882 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 266486 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |