Kamulaştırma maliyetinin İstanbul ulaşım yatırımlarına etkilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gürsoy, Mustafa | |
dc.contributor.author | Balci, Efkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:15:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:15:37Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550696 | |
dc.description.abstract | İnsanlığın varoluşundan beri sözlük anlamı ?Köyler, şehirler, ülkeler arasında bir yerden bir yere gidiş geliş ? olan ?ULAŞIM? hayatın bir parçası hatta en önemli unsuru olmuştur. Özellikle İstanbul gibi göç alan, kentleşmenin hızla ve yatayda geliştiği, bir yandan yeni yerleşim bölgelerine ulaşımın sağlanması gerekirken öte yandan yerleşik alanlarda artan ulaşım talebini karşılayabilmek için ulaşım projeleri yapmak gerekmektedir. Bunların en ekonomik, en doğru çözüm olması önemlidir, ancak günümüz koşullarında projelerin yapılması yüksek maliyetlerle gerçekleşmektedir. Yatırım imkânlarının kısıtlı olmasından dolayı yapım maliyetine göre ekonomik projeler tercih edilmektedir. Bir projenin yapım maliyetini etkileyen en önemli unsurlardan bir tanesi kamulaştırma maliyetleridir.Bu çalışmada ulaşım projesinin en ekonomik şekilde yapılabilmesi için kamulaştırma maliyetinin yapım maliyetine etkisi araştırılmış ve taşınmaz sahiplerini de mağdur etmeden en aza indirilebilmesi için çözüm önerisi getirilmiştir. Ulaşım projesi kamulaştırma maliyeti tespitinde proje güzergâhının ve kamulaştırma genişliğinin tespiti önemli bir unsurdur. Dolayısıyla yapım maliyetini doğrudan etkileyen faktör proje güzergâhının geçtiği bölgedeki taşınmaz mal değerleridir.Bu nedenle; İstanbul'un İlçelerinden Kadıköy, Şişli ve Küçükçekmece gibi taşınmaz mal değerleri açısından farklılık gösteren üç bölgesinde inceleme yapılarak kamulaştırma maliyetleri bu çalışma içinde değerlendirilmiştir.İstanbul metropolitan alanı içinde taşınmaz mal değerleri açısından en yüksek bedel Kadıköy İlçesinde, ortalama bedel Şişli İlçesinde, en düşük bedel ise Küçükçekmece İlçesinde seçilerek incelenmiştir. Bu üç ilçede yapılan inceleme sonucunda kamulaştırma maliyetlerinde ciddi farklılıklar tespit edilmiştir. Kamulaştırma maliyetinden gelen değer farklılıkları yapım maliyetini doğrudan etkilediğinden kamulaştırma maliyetini minimuma indirecek çözüm önerisinde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kentiçi Ulaşım Sistemleri, Kamulaştırma Maliyetleri, Yapım Maliyetleri | |
dc.description.abstract | From the Human Being, ?TRANSPORTATION?, whose dictionary meaning is going and coming between villages, cities and countries, has become one of the most important parts of the life. Especially like Istanbul,having high rate of emigration, rapid and horizontal enlargement of urbanization , in order to provide transportation to these new teritories and on the other hand tolerate trasportation requests for settled areas, transportation projects must be done. It is important that these projects must be more economic and convinient, but performing these kind of projects requries high cost in nowadays. Due to limited investment oppurtunity, in terms of the building cost, economic projects are prefered. One of the most important factors affecting building cost is expropriation cost.In this thesis, in order to make transportation project more economically, the affect of expropriation cost on building cost is searched and also solution proposal is developed for minimizing expropriation cost without victimizing real estate owner. Determination of project line and width of the expropriation is crucial for expropriation cost of the transportation project. So the factor directly affecting building cost is the value of real estate in the area where the project line is performed. For this reason, in this thesis, expropriation cost is evaluated according to investigation in value of real estate in the tree districts of Istanbul; Kadıköy, Şişli and Küçükçekmece where some differences exist in terms of real estate value.According to the value of real estate, Kadıköy is selected as the most valuable place, then Şişli and Küçükçekmece is selected as the least valuable one and investigated accordingly as metropolitan areas. As a result of search in these 3 districts, it has been observed some critical differences in terms of expropriation cost. Due to direct effect of the differences coming from expropriation cost to the building cost, solution proposal, which is minimizing the cost of the expropriation, is offered.Keywords: Urban Transportation System, Expropriation cost, Building cost. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Kamulaştırma maliyetinin İstanbul ulaşım yatırımlarına etkilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effects of expropriation cost on the transportation investment in Istanbul | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.subject.ytm | Expropriation | |
dc.identifier.yokid | 373580 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 266484 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |