Show simple item record

dc.contributor.advisorUzunboylu, Hüseyin
dc.contributor.authorBükücü, Çetin Cem
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:35Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:35Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550690
dc.description.abstractBu araştırmada, mesleki gelişim amacıyla yürütülen eğitim çalışmalarında e-öğrenme yöntemlerinin kullanılması ve e-öğrenmenin meslek eğitimine sunduğu fırsatlar Öğretim üyeleri ve yardımcı öğretim görevlileri açısından ele alınmıştır.Günümüzde bilginin sahip olduğu önem ve öğrenene sağladığı katma değer, sürekli mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme kavramlarını gündeme getirmiştir. Mesleki gelişim bilgiye dayalı profesyonel meslekleri birincil olarak etkilemektedir. Ülkemizde yaşanan Avrupa Birliğine uyum süreci nedeniyle yenilikler ve düzenlemeler getirilmesi ve yapılan düzenlemelerin öğretilmesi de meslek içi eğitim projelerine hız vermiştir.Üniversitelerin bilgiye dayalı bir sistemin içerisinde öğrenci yetiştirmeyi sürdürmesi ve temsil ettikleri kitlenin büyüklüğü nedeniyle araştırmada; Öğretim üyeleri ve yardımcı öğretim görevlilerinin bilgi teknolojilerini kullanma durumları ve e-öğrenmeye yönelik görüşleri değerlendirilmiştir.Öğretim üyeleri ve yardımcı öğretim görevlilerinin e-öğrenme çalışmalarına yönelik tutumlarının, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma kabiliyet ve alışkanlıklarının ölçülmesi amacıyla, düzenlenen çevrimiçi anket e-posta, internet üzerinden ve yüz yüze görüşmek gibi metotlarla kendilerine gönderilmiş ve görüşlerine başvurulmuştur.Anket sonuçları SPSS ve Excel 2003 programları kullanılarak değerlendirilmiştir. Anket analizinde uzman görüşüne başvurulmuştur.Analiz bulguları; Öğretim üyeleri ve yardımcı öğretim görevlilerinin e-öğrenme konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları, bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlandıkları, e-öğrenme yöntemleri ile eğitim verilmesine karşı oldukları, mesleki ve kişisel gelişim eğitimlerinde e-öğrenme yöntemlerinin kullanılabilir olduğunu düşündükleri ve e-öğrenme ile verilecek bir meslek içi eğitime katılmayı olumlu karşıladıkları yönünde görüş bildirdiklerini göstermektedir.Anahtar Kelimeler : Uzaktan Eğitim, Üniversitelerde Uzaktan Eğitim, E-Öğrenme, Meslek İçi Eğitim, Bilgi Ve İletişim Teknolojileri, Amasya Üniversitesi Öğretim Görevlileri Uzaktan Eğitim.
dc.description.abstracte-Learning is an umbrella term that describes learning done at a computer, usually connected to a network, giving us the opportunity to learn almost anytime, anywhere.e-Learning is not unlike any other form of education - and it is widely accepted that e-Learning can be as rich and as valuable as the classroom experience or even more so. With its unique features e-Learning is an experience that leads to comprehension and mastery of new skills and knowledge, just like its traditional counterpart.Instructional Design for e-Learning has been perfected and refined over many years using established teaching principles, with many benefits to students. As a result colleges, universities, businesses, and organizations worldwide now offer their students fully accredited online degree, vocational, and continuing education programs in abundance.Some other terms frequently interchanged with e-Learning include:?online learning?online education?distance education?distance learning?technology-based training?web-based traininge-Learning is a broad term used to describe learning done at a computer.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite öğretim elemanlarının e- öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluk düzeyleri
dc.title.alternativeE-learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid377326
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid266493
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess