Üniversite öğretim elemanlarının e- öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluk düzeyleri
dc.contributor.advisor | Uzunboylu, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Bükücü, Çetin Cem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:15:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:15:35Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550690 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, mesleki gelişim amacıyla yürütülen eğitim çalışmalarında e-öğrenme yöntemlerinin kullanılması ve e-öğrenmenin meslek eğitimine sunduğu fırsatlar Öğretim üyeleri ve yardımcı öğretim görevlileri açısından ele alınmıştır.Günümüzde bilginin sahip olduğu önem ve öğrenene sağladığı katma değer, sürekli mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme kavramlarını gündeme getirmiştir. Mesleki gelişim bilgiye dayalı profesyonel meslekleri birincil olarak etkilemektedir. Ülkemizde yaşanan Avrupa Birliğine uyum süreci nedeniyle yenilikler ve düzenlemeler getirilmesi ve yapılan düzenlemelerin öğretilmesi de meslek içi eğitim projelerine hız vermiştir.Üniversitelerin bilgiye dayalı bir sistemin içerisinde öğrenci yetiştirmeyi sürdürmesi ve temsil ettikleri kitlenin büyüklüğü nedeniyle araştırmada; Öğretim üyeleri ve yardımcı öğretim görevlilerinin bilgi teknolojilerini kullanma durumları ve e-öğrenmeye yönelik görüşleri değerlendirilmiştir.Öğretim üyeleri ve yardımcı öğretim görevlilerinin e-öğrenme çalışmalarına yönelik tutumlarının, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma kabiliyet ve alışkanlıklarının ölçülmesi amacıyla, düzenlenen çevrimiçi anket e-posta, internet üzerinden ve yüz yüze görüşmek gibi metotlarla kendilerine gönderilmiş ve görüşlerine başvurulmuştur.Anket sonuçları SPSS ve Excel 2003 programları kullanılarak değerlendirilmiştir. Anket analizinde uzman görüşüne başvurulmuştur.Analiz bulguları; Öğretim üyeleri ve yardımcı öğretim görevlilerinin e-öğrenme konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları, bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlandıkları, e-öğrenme yöntemleri ile eğitim verilmesine karşı oldukları, mesleki ve kişisel gelişim eğitimlerinde e-öğrenme yöntemlerinin kullanılabilir olduğunu düşündükleri ve e-öğrenme ile verilecek bir meslek içi eğitime katılmayı olumlu karşıladıkları yönünde görüş bildirdiklerini göstermektedir.Anahtar Kelimeler : Uzaktan Eğitim, Üniversitelerde Uzaktan Eğitim, E-Öğrenme, Meslek İçi Eğitim, Bilgi Ve İletişim Teknolojileri, Amasya Üniversitesi Öğretim Görevlileri Uzaktan Eğitim. | |
dc.description.abstract | e-Learning is an umbrella term that describes learning done at a computer, usually connected to a network, giving us the opportunity to learn almost anytime, anywhere.e-Learning is not unlike any other form of education - and it is widely accepted that e-Learning can be as rich and as valuable as the classroom experience or even more so. With its unique features e-Learning is an experience that leads to comprehension and mastery of new skills and knowledge, just like its traditional counterpart.Instructional Design for e-Learning has been perfected and refined over many years using established teaching principles, with many benefits to students. As a result colleges, universities, businesses, and organizations worldwide now offer their students fully accredited online degree, vocational, and continuing education programs in abundance.Some other terms frequently interchanged with e-Learning include:?online learning?online education?distance education?distance learning?technology-based training?web-based traininge-Learning is a broad term used to describe learning done at a computer. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite öğretim elemanlarının e- öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluk düzeyleri | |
dc.title.alternative | E-learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 377326 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 266493 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |