Show simple item record

dc.contributor.advisorTunga, Mehmet Alper
dc.contributor.authorYalman, Murat
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:35Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:35Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550687
dc.description.abstractBu çalışmanın evreni 2008-2010 eğitim-öğretim yılları arasında, bahar, güz ve yaz okulu döneminde Dicle Üniversitesi ve Bahçeşehir Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerdir.Araştırmada Liaw (2002) tarafından geliştirilen ?Kişisel özellikler, Bilgisayar Deneyim anketi, Bilgisayar Tutum Ölçeği ve Web Tutum Ölçeği? kullanılmıştır.Uygulama sonucunda üniversite öğrencilerine 1458 anket uygulandı. Bunlardan 58 tanesi çalışmaya dahil edilmemiştir.Araştırmada dört alt problem yanıtlanmaya çalışılmıştır ve verilerin analizinden, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, F testi ve Turkey HSD testi kullanılmıştır.Araştırma bulguları aşağıda özetlenmiştir;Üniversite öğrencilerinin bilgisayar deneyimlerine, bilgisayara yönelik tutumlarına ve internet kullanımına yönelik tutumlarına göre (p<0,05 anlamlılık) farklılıklar bulunan değişkenler; kaçıncı sınıfta olmalarına, hangi fakültede öğrenim görmelerine, ne kadar süredir bilgisayar kullanıcısı olmaları ve bilgisayar tecrübesidir. Anlamlı farklılık olmayan değişken ise cinsiyet değişkenidir.Üniversitede öğrenim gören öğrencilerin, farklı üniversitelerde okumalarına ve cinsiyet ayrımına göre (p<0,05 anlamlılık) farklılıklar; bilgisayar deneyimleri, bilgisayara yönelik tutumlarında ve internete yönelik tutumlarında da belirlenmiştir.Bu faklılık eğitim-öğrenim görülen üniversitenin devlet veya özel üniversite olmasına göre bilgisayar deneyimi, bilgisayara yönelik tutumların ve internete yönelik tutumların değiştiğini göstermektedir.
dc.description.abstractThis study is applied for the students who are attending in the spring, autumn and summer period at Dicle University and Bahçeşehir University between 2008-2010 academic years.Personal characteristics, Computer Practices Survey, Attitude Scale of Computer and Attitude Scale of web which were developed by Liaw(2002) are used in that survey.The mentioned survey was applied to 1458 university students. 58 of them were not taken into consideration in that study.The four types of sub problems are tried to be answered in that approach and frequency, percentage, arithmatical average, standard deviation, t test, F test and the Turkey HSD test are used in the analysis of the obtained data.The findings of survey are summarized as follows;The flexible differences appearing in the variables according to the university students? computer usage experience, computer usage attitude, and internet usage attitude are their class levels, faculty, time period of computer usage, and computer usage experience (the flexible differences, p<0,05). The sexual variable is the variable that has no flexible difference.These flexible differences of the university students according to their universities and their sex (p<0,05) are observed in their computer experience, computer usage attitude and their internet usage attitude.These differences show that computer practises, computer attitude and the using of internet attitude change according to the type of their university, such as public or private.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin bilgisayar ve www (world wide web) algılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi: Türkiye örneği
dc.title.alternativeUniversity students' computer and www (world wide web) by the perception of some variables to be examined: The case of Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid382386
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid266494
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess