Show simple item record

dc.contributor.advisorTektaş, Mehmet
dc.contributor.authorKöse, Süleyman
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:34Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:34Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550686
dc.description.abstractYol dışı otoparkların yetersizliği, araç sahiplerinin yol kenarlarını park alanı olarak kullanmasına neden olmaktadır. Yol kenarlarının kontrolsüz ve düzensiz park alanı olarak kullanımı trafik tıkanıklığına yol açmaktadır. Trafik tıkanıklığını azaltmak, araç sahiplerinin kontrolsüz parklanmalarını engellemek ve park alanlarını denetim altına almak için dünya metropollerinde çeşitli teknolojik sistemler kullanılmaktadır.Bu çalışmada ülkemizin en büyük metropolü olan İstanbul'da iki yıldan beri uygulanan yol kenarı parklanma teknolojileri incelenmiş ve bunlardan Çok İşlevli El Terminalinin İstanbul için ideal seçim olduğu ortaya konmuştur.Tez çalışması altı bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın birinci bölümünde, ulaşım ile ilgili tanımlar, otopark türleri, yol kenarı park alanlarının belirlenmesi ve işletmeye alınması ile ilgili bilgiler verilmiştir.İkinci bölümde yol kenarı parklarda en yaygın kullanılan teknolojiler ve bunların temel karakteristikleri açıklanmıştır.Üçüncü bölümde yol kenarında kullanılacak parklanma teknolojisinin seçiminde etkili olan unsurlar incelenmiştir.Dördüncü bölümde ise yol kenarı parklanma teknolojilerinin avantaj ve dezavantajları ortaya konularak İstanbul'un sistem seçiminin uygunluğu incelenmiştir.Beşinci bölümde ise İstanbul'da farklı kullanıcı profiline sahip ve araç kapasitesi yüksek olan üç adet yol kenarı otoparkının seçilen teknoloji kullanımı öncesi ve sonrası verileri karşılaştırılarak performans analizi yapılmıştır. Bu teknolojinin seçilen üç otoparkta kullanımının parklanma kültürüne katkısı ve trafik tıkanıklığını azaltmaya yönelik etkileri de yorumlanmıştır.Çalışmanın altıncı bölümünde İstanbul'da seçilen sistemin uygulanması ile ortaya çıkan sonuçlar yorumlanarak sistemin daha iyi çalışması için çözüm önerileri sunulmuştur.
dc.description.abstractInsufficient capacity of off road carparks leads the car owners park at curbs. The uncontrolled and irregular usage of roads as carpark returns us as traffic congestion. At many metropolitan cities several technologic systems has used to decrease traffic congestion, to prevent uncontrolled parking and to legitimate carparks.In this study parking solutions used in Istanbul, the greatest metropolitan city of Turkey, presented. In this study, the most convenient solution for Istanbul is parking with multifunctional hand held terminals has been evaluated.Thesis study has 6 chapters.In the first chapter, concepts and definitions of transportation, carpark types spotting and operating the curb park areas has examined.In second chapter, the most common parking technologies and their characteristic has searced.In third chapter, the factors which effected the decision about the parking technology has been examined.In forth chapter, the advantages and disadvantages of the parking technologies has presented and convenience of Istanbul?s choice has been examined.In fifth chapter, performance analysis and benchmark for before and after the curb parking technology implementation in 3 on road carparks has done. In addition to these, the technology?s contribution to parking culture and benefits on decreasing traffic congestion has criticisized.In last chapter, the results declared and the solutions proposed for the problems which has determined in thesis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleYol kenarı park etme teknolojileri: İstanbul örneği analizi
dc.title.alternativeCurb parking technologies: Istanbul case analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid382474
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid266507
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess