Show simple item record

dc.contributor.advisorErgün, Murat
dc.contributor.authorTemiz, Nevin
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:32Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:32Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550678
dc.description.abstractİstanbul planlama ve yönetim tarihi boyunca önemli mekânsal değişimler ve bu değişimleri yönlendiren sosyo-ekonomik kırılmalar yaşamıştır. Bu kırılmalar başlıca nüfus artışı ve göç, gecekondu ve kaçak yapılaşma, arazi spekülasyonları ile sermayenin hareketliliğidir. Kentin bölgesel anlamda sahip olduğu havalimanları, otogarlar, limanlar ve garlar ile hareketli bir odak noktasıdır. Kent içi ulaşım sistemini karayolu, demiryolu ve denizyolu ulaşım türleri oluşturmaktadır.Kentsel alan ve otogar ilişkisi ise arazi kullanım yapısı ve ulaşım ağı ile güçlü bir etkileşim içerisindedir. Metropollerde otogar yer seçimi ve yaklaşımları ise özellikle kentin iç dinamikleri ve gelişme yönleri dikkate alınarak yapılmaktadır.Bu bağlamda öncelikli olarak kent içinde yer alan otogarlar; konum, erişilebilirlik, alan büyüklüğü, iç trafik düzeni ve çevresel yapı gibi parametreler ile detaylı incelenmelidir. Otogar alanları yer seçim kriterleri ve planlama politikaları altında planlanacak yeni otogar alanları için yüksek erişim olanakları sağlayan, kent içi trafiğinden etkilenmeyecek ve etkilemeyecek, bölgesel ölçekte hizmet yapısı ve kapasitesine sahip ve sürdürülebilir kullanımı sağlayan konumdaki kentsel alanlar dikkate alınmalıdır.
dc.description.abstractİstanbul?s spatial growth structure sprawls in an uncontrolled way and the factors of this sprawl have been changing during the time. Elements of basic dynamics, migrated population, process of informal building,, suppose of urban rant and the potential of urban dynamics form urban growth.The city, İstanbul is wealthy of natural resources like North of the city?s forests, urban linear growth axe and inner the city lakes and resarvoirs. And also the city is a transportation center in its urban, having airports, railwy terminals, bus terminals and seaports. İstanbul is in a process of urban transformation within changing life styles and production. This transformatin makes transportation axes in the city and the residential areas are linig up around these axes.Urban area, the location of bus terminals, transportation substructure have a strong and directly interactive relatios in each of them. The main approaches of choosing location of bus terminals are the potential of urban dynamics and the city?s available transportation structure form urban growth.In this sense the bus terminals in metropolis, must be analyzed abaut their present locations, accessibilities, internal orders and environmental structures. And for the offered bus terminals in metropolitan cities, there are many parameters must have taken into consideration. The examples for these parameters are; accessbility, municipal functions, not being a reason for traffic jam in the city, sustainability, have a high service capacityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamatr_TR
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titleMetropollerde otobüs terminali alan seçimi: İstanbul örneği
dc.title.alternativeThe selection of bus terminal locations in metropololises: A sample of Istanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid382312
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid266502
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess