Show simple item record

dc.contributor.advisorErgün, Murat
dc.contributor.authorEngin, Semra
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:32Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:32Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550674
dc.description.abstractUlaşım sorunu tüm dünyada olduğu gibi ülkemizin de en önemli sorunlarından biridir. Toplu ulaşım sistemi açısından gelişmesini tamamlayamamış olan ülkemiz; özellikle nüfus yoğunluğunun yüksek olduğu kentlerde kullanıcılara kaliteli hizmet sunamamaktadır. Bu nedenle kullanıcılar kendi maddi olanaklarınca toplu ulaşım sisteminden uzaklaşmakta ve her geçen gün özel taşıt kullanımı artmaktadır. Artan taşıt sayısı, yerel yönetimleri yeni çözüm arayışlarına yöneltmekte, sorunların çözümü için yol ağları genişletilmektedir. İstanbul kentinin nüfus yoğunluğu ve hızla artan taşıt sahipliliği nedeniyle kentte sürekli yol ağı genişletilmekte ve yeni projeler üretilmektedir. Bu projelerin en önemlilerinden biri olan ?Boğaz Tünel Geçişi? tezin ana konusunu oluşturmaktadır.Tez çalışmasının amacı planlanan Boğaz Tünel Geçişi' nin Tarihi Yarımada olarak adlandırılan Eminönü-Fatih bölgesine olacak giriş ? çıkış trafiğine etkisinin Aimsun Trafik Simülasyon Programı ile analiz edilmesidir. Bu amaca yönelik olarak yapılan çalışmada trafik kuramlarından bahsedilerek, Tarihi Yarımada trafiğinin mevcut durumu incelenmiş, gelecek yıllar için projeksiyon yapılarak trafik simülasyonu yardımı ile analizler yapılmıştır.
dc.description.abstractTransportation problems of our country as well as all the world is one of the most important issue. In terms of Public Transport system our country failed to complete development and can not provide quality service to users especially in cities with high population density. Therefore, users get away from public transportation system by their own pocket and each passing day private vehicle use is increasing. By the Increasing the number of vehicles, local governments is lead to search new solutions and to solve the problem road networks are expanding. Because of the population density and rapidly increasing ownership of vehicles in Istanbul constantly road network expanded and new projects are being produced. One of the most important of these projects, `Bosphorus tunnel ` constitutes the main topic of the thesis.The purpose of the thesis is to analysis of Bosphorus tunnel's effect of entry and exit traffic of Eminonu Fatih district- called the Historic Peninsula by Aimsun Traffic Simulation Program. In the traffic study for this purpose of, traffic theories mentioned, examined the current situation on the peninsula traffic, traffic by making projections for future years with the help of simulation analysis was performed.Keywords: Bosphorus Tunnel, Traffic Simulation, Aimsun, Historical Peninsula, Traffic, Analysis, Tunnel Trafficen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleLastik tekerlekli boğaz geçişinin Eminönü Fatih bölgesindeki şehiriçi trafiğine olan etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis on the effects of local traffic of straits tunnel pass in Eminonu ? Fatih district
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTraffic modelling
dc.subject.ytmTraffic congestion
dc.subject.ytmTraffic engineering
dc.subject.ytmTraffic planning
dc.subject.ytmTransportation
dc.subject.ytmTransportation problem
dc.subject.ytmTransport planning
dc.subject.ytmTransportation model
dc.subject.ytmTraffic
dc.subject.ytmTransportation systems
dc.subject.ytmTraffic problem
dc.subject.ytmTraffic flow
dc.subject.ytmTraffic management
dc.subject.ytmTransportation engineering
dc.identifier.yokid384532
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid266506
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess