Show simple item record

dc.contributor.advisorSümen, Halil Halefşan
dc.contributor.authorDalgiç, Serpil
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:28Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:28Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550656
dc.description.abstractGünümüzde özellikle küreselleşmenin etkisiyle sürekli artan rekabet koşulları karşısında işletmeler başarılı olabilmek ve hayatta kalabilmek için farklı yöntem ve teknikler aramaktadırlar. Özellikle bulundukları sektörlerde lider olmayı amaçlayan işletmeler müşteri memnuniyetinin artırılması ve süreçlerdeki hataları en aza indirerek maliyetlerin azaltılmasını sağlayabilmek için Altı Sigma uygulamasını tercih etmektedirler. Çalışmanın amacı Altı Sigma uygulamaları konusundaki ulusal deneyimimizi derlemek ve bundan sonra yapılacak projeler için yol gösterici olmaktır.Bu çalışmada Altı Sigmanın temel özellikleri anlatılarak, Türkiye'de Altı Sigma uygulamaları gerçekleştiren öncü firmalardaki çalışmalar incelenmiş ve uygulama örnekleriyle çalışmaların detayları araştırılmaya çalışılmıştır.Çalışmada ilk olarak Altı Sigma metodolojisi ortaya çıkana kadarki kalite anlayışları geçmişten günümüze anlatılmıştır. Üçüncü bölümde Altı Sigma kavramı anlatılarak; Altı Sigmanın ilkeleri, farkı ve yararları açıklanmıştır. Dördüncü bölümde Altı Sigma organizasyon yapısı ve Altı Sigma uygulama aşamalarından söz edilmiş ve beşinci bölümde de Altı Sigma için tasarım kavramından söz edilmiştir. Çalışmanın altıncı bölümünde ise Altı Sigma uygulamasının başarısını etkileyen kritik faktörlerin üzerinde durulmuştur.Yedinci bölümde Türkiye'de Altı Sigma uygulayan firmaların Altı Sigma deneyimleri incelenerek Altı Sigma için nasıl bir yol izledikleri anlatılmıştır. Sekizinci bölümde ise uygulama örnekleri verilerek Altı Sigma uygulama aşamalarının detaylarıyla görülmesi amaçlanmıştır. Sonuç bölümünde ise incelenen firmalardaki Altı Sigma deneyimlerinin ortak noktaları değerlendirilmeğe çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Altı Sigma, TÖAİK, Türkiye
dc.description.abstractNowadays, in the face of the continuosly increasing competitive conditions especially as a result of the globalization, companies are looking for methods and technics to succeed and survive. Companies aiming to be leaders in their industries choose the Six Sigma application to increase customer satisfaction and reach the minimum expenditure by minimizing the errors in procedures.In this work, the practices of the leader companies that use the Six Sigma applications are examined and the details of these practices are reasearched with examples of its applications.First of all, the concepts of quality until the introduction of Six Sigma Methodology are conveyed from past to present. In chapter three, the concept of Six Sigma, its principles, distincton and advantages are explained. In chapter four, the organization structure of Six Sigma and its application stages are discussed and in chapter five, the design concept for Six Sigma is mentioned. In chapter six, the critical factors that affect the succes of Six Sigma Application are underlined.In chapter seven, by examining the experiences of Turkish companies that use Six Sigma application, their approach to Six Sigma is explained. Finally in chapter eight, the Six Sigma application stages are intented to be examined in detail by giving examples of the application. In the conclusion chapter, the common points in the experiences of the companies examined are examined.Key Words: Six Sigma, DMAIC, Türkiyeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİstatistiktr_TR
dc.subjectStatisticsen_US
dc.titleTürkiye`deki altı sigma uygulamalarının analizi; sorunlar, başarı faktörleri ve iyileştirme önerileri
dc.title.alternativeThe analysis of six sigma implementations in Turkey; challenges, success factors and suggestions for improvement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid396597
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid292760
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess