Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraşahin, Mustafa
dc.contributor.authorAkgün, Ali
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:24Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:24Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550643
dc.description.abstractKarayolu yatırımları ülkemizde kamu kuruluşları tarafından, kamu kaynakları kullanılarak yapılmaktadır. Karayolu üstyapı kaplamaları yapılmadan önce; Kamu kuruluşları tarafından öngörülen yaklaşık maliyetler doğrultusunda , müteahhit firmalar tarafından teklif edilen fiyatlar ile yapılmasına onay verilir. Çoğu zaman firmaların teklifleri Kamu kuruluşlarının öngördüğü yaklaşık maliyetlerin altında kaldığı görülmektedir.Müteahhit firmalar ile kamu kuruluşlarının maliyetleri arasında bir fark oluşmaktadır. Yaklaşık maliyetler ile teklif fiyatları arasındaki bu fark oranı ve değişimi kamu kuruluşları için göz ardı edilmemesi gereken bir faktördür. Kamu kurumlarının maliyet farkının kaynaklandığı sebeplerini değerlendirmeli ve kaynak planlamalarına dahil etmelidir. Bu sayede kaynak planlamaları, yol yapım imalatları açısından daha gerçekçi bir yaklaşımla yapılır. Kaynakların daha gerçekçi planlanması ve en uygun şekilde kullanılması ülkemiz açısından çok büyük önem taşımaktadır.Anahtar kelimeler: Esnek Üstyapı Kaplamaları, Kaplama Maliyet Analizleri, Yol Üstyapı Kaplama Tipleri, Sathi Kaplamalar
dc.description.abstractThe highway investments are by the public investments in our country by being used of public spendings.Before the superstructure cowerings are not contructed,it is approved the prices of the contractors firms that they will offer the prices on the direction of approximate that the public associations suggest.Most times,it is seen that the prices the contractors offered are under the approximate costs that the public associations suggested.There has been a difference between the contractors firms and the public associations costs.It is an important factor for the public associations these difference rate of approximate costs and suggested prices.The public associatons should evalute the reasons of cost difference emerged and should add the source planning.In this direction,the source plannings are done for the road contruction in more realistic approach.More realistic planning of the sources and being used in most appropriate direction has been a great importance for our country.Key Words: Flexble Pavement, Pavement Cost Analysis, Type of Pavement Coaten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKocaeli Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde karayolu üstyapılarının maliyet yönünden incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of cost of pavement structures in the region of Kocaeli Great Municipality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTransportation
dc.subject.ytmRoad maintenance
dc.identifier.yokid401017
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid292770
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess