Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahoca, Adem
dc.contributor.authorUyulur, Abdullah
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:16Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:16Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550605
dc.description.abstract1980'lerde ortaya çıkan ve 1990'larda daha da geliştirilen Bilişsel Yük Kuramı, öğrenme sürecinin başında yönetilmesi gereken bilginin miktarı ve etkileşimden ortaya çıkan karmaşık bilişsel görevleri anlamak ile ilgilenmektedir. Her ne kadar bu gelişim süreci boyunca farklı uzmanlar bilişsel yükün farklı kavramlarını ölçmek için çeşitli metodlar kullanılmış olsalar da, bunlardan en anlamlı ve kabul görmüş olanı Paas ve Merrienboer'in 1993 yılında ortaya koyduğu metod olmuştur.Bu tezde, Bahçeşehir Üniversitesi'nde okutulan Medeniyetler Tarihi dersinin öğrenme ortamının etkinliği, Paas ve Merrienboer'in geliştirdiği söz konusu metod ile ölçülmüştür. Çıkan sonuçlar cinsiyet, bölüm ve fakülteden oluşan farklı değişkenlere göre yorumlanmıştır. Söz konusu sonuçlar aynı zamanda SPSS aracı kullanılarak ANOVA metodu ile de doğrulanmıştır.Son olarak, en son bölümde, söz konusu Medeniyetler Tarihi dersinin daha etkin hale getirilmesi için önerilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bilişsel Yük Kuramı, Aşırı Bilişsel Yük, Anova Test Metodu, SPSS.
dc.description.abstractCognitive Load Theory (CLT), which was started in 1980s and expanded in 1990s, is interested in understanding complex cognitive tasks that derive from amount and interaction of the information which is needed to be managed at the beginning of the learning processes. Although different scholars had used different methods for measuring different concepts of cognitive load, the widely accepted and the most meaningful method was developed by Paas and Merrienboer in 1993.In this thesis, the efficiency of the learning environment of the History of Civilizations class in Bahcesehir University was calculated by using the formula developed by Paas and Merrienboer. The results were interpreted according to different variables of gender, section, and schools of the participants. The results in question were also cross-checked and discussed by using ANOVA method.Finally, suggestions for improving the efficiency of the learning environment of the class were discussed in the last section.Keywords: Cognitive Load Theory, Cognitive Overload, Anova Method, SPSS.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEvaluation of the efficiency of learning environments: A cognitive load approach
dc.title.alternativeÖğrenme ortamlarının etkinliğinin değerlendirilmesi: Bilişsel yük yaklaşımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCognitive learning
dc.identifier.yokid415008
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid292813
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess