Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahoca, Adem
dc.contributor.authorGüllüoğlu, Batuhan
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:14Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:14Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550594
dc.description.abstractVeri madenciliği verilerin kümelenmesi ve bu kümeleme sayesinde verilerde ki benzerliklerin ortaya çıkarılması için kullanılan bir tekniktir. Veri kümeleme için bir çok teknik bulunmaktadır. Bunlardan bazıları gelişimini tamamlayan ve optimizasyon teknikleridir. Karakteristik seçimi yeni çıkmış hibrid modellemedir. Müşteri segmentasyonu; bankaları için müşterilerinin önceliklerini belirlemede önemli rol oynar.Müşteri öncelikleri belirlenmeli ve kampanyalar bu müşteri memnuniyetlerine göre düzenlenmelidir. Ant Koloni algoritması en kısa yol yaklaşımını içeren bir tekniktir. Ant Koloni algoritmasında öklit mesafe formülü kullanılmaktadır.Müşteri segmentasyonu ile ilgili sonuçlar en çok müşterinin; geliri, kaç ay o şirket ile çalıştığı, ödemiş olduğu bedeli, kullanımış olduğu servis ile ilintilidir. Bu değişkenler beklenen şekilde müşteri kaybetmemek için olan memnuniyet faktörleridir. Müşterinin şirketten ayrılması ayrılmaması halini alması için bu parametreler kullanılmaktadır. Deneysel sonuçlar bu parametrelerde ki değişimlere bağlı olarak verilerin tekrar tekrar weka anfisde naive bayes methodu ile gerçekleşmektedir.
dc.description.abstractData mining is interested in clustering, by similarities of data. Some of clustering techniques are evolutionary and optimization techniques. Characteristic selection is used for novel hybrid modeling.Customer priorities are very important for companies. Moreover, customer priorities must be determined, and campaigns must be ordered according to these priorities. Customer segmentation was done with Ant Colony algorithm. Shortest path approach is used in Ant Colony algorithm. Moreover, clustering is done by the euclidean distance formula in Ant Colony algorithm.Customer segmentation attributes are mostly related with the satisfaction factors, but some of them were eliminated by using ranker. These results are mostly related with the customer's income, tenure, equip, callcard and reside. These attributes are the most important satisfaction factors not to lose customers as expected. There are many reasons in changing GSM operator for subscribers and it is very important for companies to predict if subscriber will change GSM operator or not. For this reason companies that gives GSM services have to monitor subscribers behavior and predict one step forward. In this study changing subscribers? GSM operator will be predicted by using data mining techniques.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleCustomer segmentation for churn management by using ant colony algorithm
dc.title.alternativeKarınca koloni algoritması kullanılarak müşteri kayıp yönetimi yapılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmData warehouse
dc.subject.ytmData distribution
dc.subject.ytmData analysis
dc.subject.ytmData association
dc.identifier.yokid417198
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid292822
dc.description.pages49
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess