Karayolları yaya üstgeçitlerinin maliyet bakımından karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Karaşahin, Mustafa | |
dc.contributor.author | Mavili, Cüneyt | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:15:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:15:11Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550584 | |
dc.description.abstract | Yaya köprüleri günümüzde işlev bakımından olduğu gibi sembolik bakımdan da bir değer taşımaktadır. Gelişmiş ülkelerde yoğun taşıt trafiği, kent içine sokulmayarak trafik kontrolü sinyalizasyon ile sağlanmaktadır. Ülkemizde ise artan taşıt trafiği kent içine girmekte ve yaya aksları ile kesişmektedir. Bunun sonucunda, ülkemizde şehir merkezlerinde çok sayıda yaya üstgeçitleri inşa etmek zorunluluğu çıkmıştır.Bu geçitler, yayalar için taşıt trafiğine karışmadan güvenli bir şekilde karşıdan karşıya geçişi sağlamak amacıyla inşa edilmektedir. Yaya üstgeçitleri, ülkemizin birçok şehrinde farklı şekillerde ve değişik malzemeler ile üretilmektedir. Ancak bu köprülerin birçoğunda planlama, teknik uyguluma ve görsel (estetik) sorunların var olduğu görülmüştür. Bu çalışmada yaya köprülerine ilişkin sorunlar, kullanılan malzeme ve detay sorunları incelenmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.Çelik ve betonarme yaya köprülerinin tüm yöntemleri incelenerek, değişik açıklıklarda çözümler yapılmıştır. Açıklık arttığı zaman maliyetlerinde arttığı görülmüştür. Betonarme köprülerde minimum kalınlıktan dolayı yaya yüklerine karşı tasarımda büyük değişmeler görülmezken, çelik köprülerde yaya yüklerine karşı tasarıma farklılıklar görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The pedestrian bridges have a symbolic value of today civilizations. In developed countries, the vehicle traffic is not entered in to province and solved in itself. In our country, increasing fast vehicle traffic is entering in to the province and it is intersected with pedestrian movements. As a result of this, many pedestrian overpass are being built in city centers of our country.Those overpasses should be planned to provide comfortable passing for the pedestrians without getting involved with vehicle traffic. There are many samples of pedestrian overpasses in our country. But, this study set forth that many of those bridges are planned, technical application and visual (esthetics). To remove those matters, the material and also used materials at those bridges are considered with detail problems at this study also solution suggestions have been provided.All methods are examined steel and concrete pedestrian bridges, made of different solutions to the openings. Was observed that when the cost of increased openness. Due to the minimum thickness of reinforced concrete bridges to pedestrian loads did not show large variations in design, design of steel bridges for pedestrian loads, there were some differences. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.subject | Şehircilik ve Bölge Planlama | tr_TR |
dc.subject | Urban and Regional Planning | en_US |
dc.title | Karayolları yaya üstgeçitlerinin maliyet bakımından karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | In terms of cost comparison of highways pedestrian crossings | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 425019 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 387778 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |