Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraşahin, Mustafa
dc.contributor.authorMavili, Cüneyt
dc.date.accessioned2021-05-01T07:15:11Z
dc.date.available2021-05-01T07:15:11Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550584
dc.description.abstractYaya köprüleri günümüzde işlev bakımından olduğu gibi sembolik bakımdan da bir değer taşımaktadır. Gelişmiş ülkelerde yoğun taşıt trafiği, kent içine sokulmayarak trafik kontrolü sinyalizasyon ile sağlanmaktadır. Ülkemizde ise artan taşıt trafiği kent içine girmekte ve yaya aksları ile kesişmektedir. Bunun sonucunda, ülkemizde şehir merkezlerinde çok sayıda yaya üstgeçitleri inşa etmek zorunluluğu çıkmıştır.Bu geçitler, yayalar için taşıt trafiğine karışmadan güvenli bir şekilde karşıdan karşıya geçişi sağlamak amacıyla inşa edilmektedir. Yaya üstgeçitleri, ülkemizin birçok şehrinde farklı şekillerde ve değişik malzemeler ile üretilmektedir. Ancak bu köprülerin birçoğunda planlama, teknik uyguluma ve görsel (estetik) sorunların var olduğu görülmüştür. Bu çalışmada yaya köprülerine ilişkin sorunlar, kullanılan malzeme ve detay sorunları incelenmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.Çelik ve betonarme yaya köprülerinin tüm yöntemleri incelenerek, değişik açıklıklarda çözümler yapılmıştır. Açıklık arttığı zaman maliyetlerinde arttığı görülmüştür. Betonarme köprülerde minimum kalınlıktan dolayı yaya yüklerine karşı tasarımda büyük değişmeler görülmezken, çelik köprülerde yaya yüklerine karşı tasarıma farklılıklar görülmüştür.
dc.description.abstractThe pedestrian bridges have a symbolic value of today civilizations. In developed countries, the vehicle traffic is not entered in to province and solved in itself. In our country, increasing fast vehicle traffic is entering in to the province and it is intersected with pedestrian movements. As a result of this, many pedestrian overpass are being built in city centers of our country.Those overpasses should be planned to provide comfortable passing for the pedestrians without getting involved with vehicle traffic. There are many samples of pedestrian overpasses in our country. But, this study set forth that many of those bridges are planned, technical application and visual (esthetics). To remove those matters, the material and also used materials at those bridges are considered with detail problems at this study also solution suggestions have been provided.All methods are examined steel and concrete pedestrian bridges, made of different solutions to the openings. Was observed that when the cost of increased openness. Due to the minimum thickness of reinforced concrete bridges to pedestrian loads did not show large variations in design, design of steel bridges for pedestrian loads, there were some differences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamatr_TR
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titleKarayolları yaya üstgeçitlerinin maliyet bakımından karşılaştırılması
dc.title.alternativeIn terms of cost comparison of highways pedestrian crossings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid425019
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid387778
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess