Çok merkezli İstanbul
dc.contributor.advisor | Alpkökin, Pelin | |
dc.contributor.author | Aluç, Sümeyye | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:15:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:15:00Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550539 | |
dc.description.abstract | İstanbul kent merkezinin ve iki ana alt merkez olan Silivri ve Pendik'in planları ve ulaşıma göre ilişkisi incelenmiştir.Çok merkezli şehirler kapsamında, seçilmiş dünya şehirleri çok merkezli gelişim sürecinin etkisini göstermek için ulaşım gelişimiyle birlikte incelenmiştir.İstanbul'un planlarda geçen mekânsal ve ulaşım karaları ile buna yönelik politikaların çok merkezli yapıyı nasıl geliştirdiği ayrıntılı bir şekilde karşılaştırılarak incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kent merkezi, Arazi Kullanım Planları, Ulaşım | |
dc.description.abstract | Relationship between Istanbul city center?s and two major sub-center of Silivri and Pendik development along with the plans and transportation, was analysed.Within the context of poly-centric cities, selected world cities were examined to demonstrate hoe effectively the poly-centric development process has been combined with transportation improvements.Istanbul is examined in detailed to discuss about how spatial and transport policies have been included in these plans and how Istanbul has developed its poly-centric structure.Key Words: The city center, Land Use Plans, Transportation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Çok merkezli İstanbul | |
dc.title.alternative | Poly centric development of Istanbul | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Central business districts | |
dc.subject.ytm | Central planning | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.subject.ytm | Transportation planning | |
dc.subject.ytm | City center | |
dc.subject.ytm | Urban planning | |
dc.subject.ytm | Central business districts | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Pendik | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Silivri | |
dc.identifier.yokid | 445300 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 341252 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |