İlköğretim okullarında görev yapan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin bilişim teknolojileri eğitiminin sorunlarına yaklaşımları (İstanbul örneği)
dc.contributor.advisor | Uzunboylu, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Kir, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:14:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:14:53Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550514 | |
dc.description.abstract | Bilişim Teknolojileri (BT) modern toplumların vazgeçilmez bir yapı taşı hâline gelmiştir. Yetişen bireylerin teknolojiden en iyi şekilde faydalanmaları gerekmektedir. Bilişim Teknolojileri eğitiminin misyonunu üstlenmiş değerli öğretmenlerimize birçok görev ve sorumluluklar düşmektedir. Bu araştırmada ilköğretim okullarında görev yapmakta olan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin okul ortamında karşılaştıkları sorunlara yönelik görüşlerine başvurulmuştur.Araştırma verileri 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılı İstanbul ili Bağcılar, Esenler ve Gaziosmanpaşa ilçelerinde çalışan 62 bilişim teknolojileri öğretmeninden araştırmacı tarafından hazırlanan anket aracılığı ile toplanmıştır. Tarama modelindeki araştırma ile elde edilen veriler SPSS Statistics 15.0 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre karşılaşılan sorunların öğretmenlerin yaş ve hizmet yıllarına göre farklılık göstermediği saptanmıştır. Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin en çok ailelerin derse yaklaşımı, fiziki ortamlar ve genel değerlendirme konularında sorun yaşadıkları gözlemlenmiştir. Öğretmen boyutunda derste yapılması gereken etkinlikleri engelleyen soruna rastlanmamıştır. Okul boyutunda, öğretmen ve öğrencinin yapması gereken etkinliklerde okul olanaklarının sınırlılıklarıyla karşılaştıkları ve ders saatinin azaltılmasının derste yapılması gereken etkinlikleri engellediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında öneriler geliştirilmiştir.Anahtar kelimeler: Bilişim Teknolojileri, İlköğretim, Ders Öğretimi, BT Öğretmeni | |
dc.description.abstract | Information technology (IT) is an indispensable milestone of modern technologies. Qualified people should use technology as effeciently as possible.Our respected lecturers who take over IT training business have many responsibilities and duties. In the following research, IT lecturers employed in primary and elementary schools have been asked for opinions about the problems they encounter in school environments.The datas of research have been collected by making a survey on 62 IT lecturers from the primary and elementary schools in Bagcilar, gaziosmanpasa and Esenler. The datas gathered by surveys using screening model have been analyzed by Statics 15.0 programme. Discoveries show that there are no differences in encountered problems in terms of lecturer's age or attendence years. It has been observed that the most common problems IT lecturers encounter are about parents' approach to the class, enviroment and overall evaluatio. In the perspective of lecturers, it hasn't been detected any problems that hinder class activities. Yet, it has been detected some problems due to limited resources of schools and it has been concluded that shortening the periods of classes prevents the essential activities in classes. Various suggestions have been improved in the light of consequences.Key Words: Information Technologies, Primary And Elementary Schools, Lecturing, IT Lecturers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında görev yapan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin bilişim teknolojileri eğitiminin sorunlarına yaklaşımları (İstanbul örneği) | |
dc.title.alternative | The approaches of information technologies teachers who work in primary schools to the issues of information technologies education (A case study in Istanbul) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Informatics | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Information technology course | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 436085 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 341208 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |