Girişkenliği ortalamanın altında ve üstünde olan üniversite öğrencilerinde Rorschach testi bulgularının karşılaştırılması
dc.contributor.author | Oğuzkaya, Nuran | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T10:46:44Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T10:46:44Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550272 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmada, girişkenlik puanı ortalamanın altında ve üstünde olan üniversite öğrencilerinin Rorschach Testi bulgularını karşılaştırmak amacıyla, Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi'nde öğrenim gören 50 kişilik bir örnek üzerinde, Rathus Girişkenlik Testi ve Rorschach Testi uygulandı. Bu araştırmaya göre girişkenlik puanı ortalamanın üstünde olanların `bütün cevapları`, `renk cevapları` ve `hayvan cevapları`, girişkenlik puanı ortalamanın altında olanlara göre daha fazla bulundu. Araştırma grubundakilerin girişkenlik puanı ile Rorschach Testi' nde `cevap sayısı`, `form cevapları` ve `hareket cevapları` arasında bir ilişki bulunamadı.48 Araştırma verilerine dayanarak girişkenlik puanı ortalamanın üs tünde olan üniversite öğrencilerinin soyutlama, genelleme, sentez yapma yeteneği olan; çevresine duyarlı, yerinde ve zamanında tepki verebilen; duygulanımı neş'eli kişiler oldukları sonucuna varıldı. Girişkenlik puanı yüksek olduğu halde Rorschach Testi bulgularının bunu desteklemediği durumlarında muhtemel sebepleri üzerinde duruldu. | |
dc.description.abstract | 7. SUMMARY In this study, a sample group of 50 students attending Erciyes University Faculty of Medicine, Faculty of Bussiness Administration, Faculty of Science and Literature, were given Rathus Asserviteness Test and Rorschach Test-to compare the test results of the university students whose Assertiveness Test points are over and below the avarage with the findings of Rorschach Test. According to the study `the whole answers`, `color answers` and `animal answers` of the students whose Assertiveness Test points are over the average are found to be more than the students whose Assertiveness Test points are below the avarage. There is no relation found between the Assertiveness Test points of the sample group and `the number of the answers`, `form answers`, `movement answers` in the Rorschach Test.50 Depending on the data from the study, the students with the As- sertiveness Test points over the avarage are found to be cheerful people with the ability of abstraction generalization synthesis and who are sensitive to their environments and who have sensible reactions. The possible reason for the cases when Rorschach Test findings don't support the high Assertiveness Test points are considered. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Girişkenliği ortalamanın altında ve üstünde olan üniversite öğrencilerinde Rorschach testi bulgularının karşılaştırılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Assertiveness | |
dc.subject.ytm | Psychological tests | |
dc.subject.ytm | Entrepreneurship | |
dc.subject.ytm | Rorschach test | |
dc.identifier.yokid | 14767 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 14767 | |
dc.description.pages | 53 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |