İlkokul öğrencilerine verilen sağlık eğitiminin; Öğrencilerin sağlıkla ilgili bilgi, tutum ve davranışlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Aykut, Mualla | |
dc.contributor.author | Durusu, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T10:46:25Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T10:46:25Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550188 | |
dc.description.abstract | 6 - ÖZET Bu çalışma, kişisel hijyen ve sağlıkla ilgili konularda ilkokul öğrencilerinin eğitiminin, ilgili konularda bilgi, tutum ve davranışlarına etkisini belirlemek amacıyla Talaş ilçesi Cemile Oğulcuklu İlkokulunda yapılmıştır. ilkokulun 5. sınıfindaki 200 öğrenci eğitim programına alınmıştır, öncelikle, hazırlanmış olan anketin öğrencilere uygulanmasından sonra, iki ay süreyle kişisel hijyen ve sağlıkla ilgili eğitim yapılmışta. Eğitim sonrasında verilen eğitimin öğrencilerin bilgi, tutum ve davranışlarına etkisini ölçmek bakımından, başlangıçtaki anket öğrencilere yeniden uygulanmıştır. Özellikle öğrencilerin, evdeki tutum ve davranışlarındaki değişimleri doğrulamak bakımından ulaşılabilen 168 anneye başka bir anket uygulanmışta. 128Eğitim öncesi ve sonrası cevaplar ile annelerin verdiği cevaplar birbiri ile karşılaştırılarak aşağıdaki bulgular elde edilmiştir. Öğrencilerin eğitim öncesi, kişisel hijyen ve sağlıkla ilgili bilgilerinin yetersiz olduğu saptanmış olup eğitim sonrasında, eğitim süresi kısa olmasına rağmen bilgilerinin önemli derecede arttığı gözlenmiştir. Eğitim öncesi bilgi puanı 80.0 toplam puan üzerinden 31.1 iken, eğitim sonrası bu puan 58.0 ' e yükselmiştir. Bilgilerde eğitim sonrasında anlamlı bir artış söz konusudur. Yine toplam tutum ve davranış puanının 33.0 olduğu değerlendirmede ; eğitim öncesi puan 19.7 iken, eğitim sonrası 23.4 olmuştur. Tutum ve davranışlardaki artışın bilgilerdeki artıştan daha az oranda olmasının sebebi, tutum ve davranış değişikliğinin bilgilenme kadar çabuk değişemeyeceği ve ailenin sağlık kültüründeki olumsuz alışkanlıklar olarak tahmin edilmektedir. Ayrıca öğrencilerin, eğitim sonrasındaki tutum ve davranışları ile ilgili verdikleri cevaplar ile, annelerin çocuklarının tutum ve davranışları hakkında verdikleri cevaplar arasında tutarlılık bulunmuştur. 129 | |
dc.description.abstract | 7. SUMMARY The effect of health education on nowlice attitude and behaviour ' s of Primary School children This study was carried out in Cemile Oğulcuklu Primary School in Talas in order to determine the effect of training about personal hygiene and health on their knowledge, attitude and behaviour about the related subjects. 200 students in the fifth class were included in the training programme. First, questionaire was given to the students and then students were trained on personal hygiene and health for two months. Finally, the same questionaire was given to the students again so as to find out the effect of the training on the students' knowledge, attitude and behaviour. Another questionaire was given to 168 mothers to confirm the changes in the students' conduct and behaviour in their houses. The students' answers to the questions before and after the training and the mothers' answers were compared with one another and the following findings were obtained.It was found out that the students know little about personal hygiene and health before training but after training their knowledge considerably increased despite the short period of training. Their Knowledge point before training was 31.1 out of 80.0, Whereas it was 58.0 after training. It was seen that there was a considerable increase in then- knowledge. Although in the evaluation of their attitude and behaviour out of 33.0 their knowledge point was 19.7, it went up to 23.4 after training. The reason for the less increase in their attitude and behavior than that in then- knowledge is thought that a person can not change in attitude and behaviour as fast as in knowledge and that negative family habits in health will also affect the changes. în addition, it was found out that the answers about the students' attitude and behaviour given by them after training were in consistent with the answers given by the mothers about their children' s attitude and behaviour. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Sağlığı | tr_TR |
dc.subject | Public Health | en_US |
dc.title | İlkokul öğrencilerine verilen sağlık eğitiminin; Öğrencilerin sağlıkla ilgili bilgi, tutum ve davranışlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The Effect of health education on nowlice attitude and behaviour`s of primary school children | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Health education | |
dc.identifier.yokid | 54811 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 54811 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |