Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Nimet
dc.contributor.authorEğlence, Rabiye
dc.date.accessioned2021-04-30T10:45:45Z
dc.date.available2021-04-30T10:45:45Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550025
dc.description.abstractIV NEVŞEHİR SSK HASTANESİNDE YATAN HASTALARIN HEMŞİRELİK HİZMETLERİNE İLİŞKİN MEMNUNİYETİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖZET Araştırma, Nevşehir SSK hastanesinde yatan hastaların hemşirelik hizmetlerine ilişkin memnuniyetlerini değerlendirmek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Nevşehir SSK Hastanesine 1 yıl içinde yatan hastalar (3475 hasta) oluşturmuş olup örnekleme 296 hasta alınmıştır. Araştırmaya 10 Ekim 2003 tarihinde başlanmış ve 296 hasta sayısına ulaşılana kadar anket uygulamalarına devam edilmiştir. Verilerin toplanmasında,hastalara ilişkin tanıtıcı bilgileri içeren anket formu ve `Hastanede Yatan Yetişkin Hastaların Hemşirelik Bakımı İle İlgili Memnuniyet Durumları Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek Şadan Öncel Kayacık ve İsmet Eşer tarafından geliştirilmiştir. Veriler, hastalarla taburcu olacakları gün birebir görüşme yapılarak toplanmış ve bilgisayar ortamında değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde yüzdelik hesaplaması, aritmetik ortalama, one way anova (ileri analizinde Tukey HSD) ve iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; hastaların yemek yeme, giysilerini değiştirme, boşaltım ve bireysel temizlik gereksinimlerini gidermeye yönelik hemşirelik uygulamalarından memnun olmadıkları saptanmıştır. Hastaların memnun oldukları bakım alanları ise, güler yüzlü davranılması, ilaçların zamanında verilmesi, servise geldikleri ilk gün yataklarının gösterilmesi ve mahremiyete önem verilmesi olarak bulunmuştur. Ayrıca 60 ve üzerindeki yaş grubu, okur-yazar olmayan, emekli, ev hanımı, köyde yaşayan ve daha önce aynı hastaneye yatmış olan hastaların, diğer gruplara göre aldıkları hemşirelik bakımından daha fazla memnun oldukları tespit edilmiştir. Sonuç olarak, hemşirelerin bakıma ilişkin geliştirilmesi gereken yönlerinin hastane yöneticileri ve hemşireler ile paylaşılarak farkında olmalarının sağlanması ve bu konulara ilişkin hizmet içi eğitim programlarının düzenlenmesi önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: Hemşirelik, hemşirelik bakımı, hasta memnuniyeti
dc.description.abstractEVOLUATING THE SATISFACTION OF PATIENTS AT NEVŞEHİR SOCIAL SECURITY DEPARTMENT HOSPITAL OVER NURSING CARE ABSTRACT The study of evaluating the satisfaction of patients at Nevşehir SSD hospital over nursing care has been carried out descriptively. In this research main population is based on patients who have been at the Nevşehir SSD hospital for a year (3475 patients) and 296 of them are accepted to the sample. This study started on the 10th October, 2003 and it continued up to the number 296 of patients we reached applying questionnaire. A questionnaire which contains introductory information about patients and `Ascale of satisfaction status of elder patients at hospital over nursing care` were used. The scale is developed by Şadan Öncel Kayacık and İsmet Eşer. The data was collected by interviewing with patients on the day that they were discharged from hospital and evaluated by computer. In the analysis process percentoge, arithmetic average, independent-samples t test and one way anova (in advanced analysis Turkey HSD) were used. At the end of research; It is determined that patients are dissatisfied with nursing applications to fulfil patients needs such as; eating, getting dressed, excretion and cleaning And the care which patients are satisfied are care with smiling faces delivering pills on the shedule, being shown their beds and respect to their privacy. And also patients over 60, illiterates, ritired, housewifes, living in towns and patients who are hospitalized before are found more satisfied with nursing care than other groups. As a result to get the nurses to realize and improve their way of care by shoring ideas with hospital managers and nurses, and to organize in-service, training programmes are suggested. Key Words: nursing, nursing care, patient satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleNevşehir SSK Hastanesi`nde yatan hastaların hemşirelik hizmetlerine ilişkin memnuniyetinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvoluating the satisfaction of patients at Nevşehir Social Security Department Hospital over nursing care
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid185151
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid165078
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess