Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Alpaslan
dc.contributor.authorPolat, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-04-30T10:44:57Z
dc.date.available2021-04-30T10:44:57Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/549830
dc.description.abstractAraştırmada eğitilebilir zihinsel engelli çocukların fiziksel aktivite seviyelerine göre, sağlığa ilişkin fiziksel uygunluk düzeylerinin incelenmesi amaçlandı.Araştırmada yaşları 12 ile 14 arasındaki sedanter (n:15), hafif şiddetli (n:14) ve orta-şiddetli (n:12) erkek (n:41) ile sedanter (n:17), hafif şiddetli (n:15) ve orta-şiddetli (n:12) bayan (n:44) olmak üzere toplam 85 eğitilebilir zihinsel engelli çocuk gönüllü gurubunu oluşturdu.Araştırmada engellilerin yaş, boy, zeka katsayısı (IQ), fiziksel aktivite yoğunlukları, sağlığa ilişkin fiziksel uygunluk düzeyleri ve eklem hareket genişliği seviyeleri ölçüldü.Araştırmada istatistikî analizler, SPSS adlı paket programı kullanılarak, grupların aktivite düzeylerine göre karşılaştırma için One Way Anova testi, grupların cinsiyet farklılıklarına göre karşılaştırma için Independent `t' testi uygulandı.Kızların fiziksel aktivite düzeylerine göre inceleme sonucunda; fiziksel aktivite yoğunlukları, fiziksel uygunluk düzeyleri ve eklem hareket genişliği seviyelerinde farklı kategorilerde anlamlı farklılıklar bulundu.Erkeklerin fiziksel aktivite düzeylerine göre inceleme sonucunda; fiziksel aktivite yoğunlukları, fiziksel uygunluk düzeyleri ve eklem hareket genişliği seviyelerinde farklı kategorilerde anlamlı farklılıklar bulundu.Grupların cinsiyet farklılıklarına göre fiziksel uygunluk düzeyleri incelendiğinde fiziksel aktivite yoğunlukları, fiziksel uygunluk düzeyleri ve eklem hareket genişliği seviyelerinde farklı kategorilerde anlamlı farklılıklar bulundu.Sonuç olarak; eğitilebilir zihinsel engelli kız ve erkek çocuklarda; fiziksel uygunluk düzeyleri, fiziksel aktivite seviyelerinden önemli düzeyde etkilenmektedir.Anahtar Kelimeler: Zihinsel Engelli, Fiziksel Aktivite, Fiziksel Uygunluk
dc.description.abstractIn the study, it was aimed to investigate the health-related physical fitness levels of educable mentally retarded children according to physical activity levels.Age between 12 and 14 sedentary (n:15), mild-severe (n:14) and medium-severe (n:12) male (n:41) and sedentary (n:17), mild-severe (n:15) and medium-severe (n:12) female (n:44) in a total of 85 educable mentally retarded children created to volunteer group.Age, height, intelligence quotient (IQ), the intensity of physical activity, health-related physical fitness levels and levels of joint motion width of disabled people was measured in this study.For statistical analysis, One Way ANOVA test for comparison and Independent ?t? test the comparison groups according to gender differences was performed by using SPSS package program.According to the physical activity levels of females, there were significant differences in the intensity of physical activity, physical fitness levels and levels of joint motion width.According to the physical activity levels of males, there were significant differences in the intensity of physical activity, physical fitness levels and levels of joint motion width.According to the gender differences of groups, physical fitness levels had significant differences in the intensity of physical activity, physical fitness levels and levels of joint motion width.As a result, in educable mentally retarded boys and girls, physical fitness grades are affected from physical activity levels significantly.Key Words: Individuals with Mentally Retardation, Physical Activity, Physical Fitnessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title12-14 yaş eğitilebilir zihinsel engelli çocukların fiziksel aktivite yoğunluğunun fiziksel uygunluk düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeEffect to physical fitness levels of the physical activity intensity in 12-14 age educable mentally retarded children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid349650
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid242504
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess