Show simple item record

dc.contributor.advisorKaşıkçı, Mağfiret
dc.contributor.authorAydin, Merve
dc.date.accessioned2020-12-03T14:39:01Z
dc.date.available2020-12-03T14:39:01Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/54803
dc.description.abstractAmaç: Karadeniz Teknik Üniversitesi Farabi Hastanesinde yatan hastaların hemşirelik bakımını algılayışlarını belirlemektir. Materyal ve Metot: Araştırma KTÜ Farabi Hastanesi pediatri, psikiyatri ve yoğun bakım servisleri dışındaki diğer dahili ve cerrahi kliniklerinde Ocak-Mart 2014 tarihleri arasında en az 14 gün yatan, evreni bilinen örneklem formülü kullanılarak belirlenen ve olasılıksız örnekleme yöntemi ile seçilen 277 hasta ile yapılmıştır. Veriler hastalara ait tanıtıcı özellikler ile hastaların hemşirelik bakımını algılayış ölçeği formları ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik, ortalama, Mann Whitney U, Student t, Kurskall Wallis testleri kullanılmıştır.Bulgular: Hastaların hemşirelik bakımını algılayış ölçeğinden aldığı puan ortalaması 62.64±10.08'dir. Alınan hemşirelik bakımını hastaların %48.7'si iyi, %36.8'i de çok iyi olarak algılamaktadır. Hastaların %19'u da hemşirelik bakımını kötü olarak algılamaktadır. Hastaların yaşı, cinsiyeti, mesleği, medeni ve öğrenim durumu, yaşadığı yer, gelir durumu, hastanede yatış süresi, yattığı klinik ve refakatçi bulundurma durumu ile hemşirelik bakımını algılayış puan ortalaması karşılaştırıldığında, puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır (p>0.05). Kronik hastalığı bulunan hastaların hemşirelik bakımını algılayış puan ortalaması daha yüksek saptanmıştır (p<0.05). Sonuç: Hastaların hemşirelik bakımını algılayış puanı ölçekten alınabilecek en düşük ve en yüksek puanın ortalamasına göre orta düzeyin üzerindedir. Hastaların büyük çoğunluğu hemşirelik bakımını iyi / çok iyi olarak algılamaktadır. Anahtar Kelimeler: hastane, hasta, hemşirelik bakım algısı
dc.description.abstractPerception of Nursing Care of Patients in a University HospitalAim: To determine the perceptions of inpatients about care at Farabi Hospital in KTU. Material and Method: This research was conducted by using the universe known examples of formulas and probability selected by sampling method with 277 chosen patients in the hospital at least 14 days in other internal and surgical clinics expept for pediatric, psychiatry, and intensive care unit services between January-March 2014 in KTU Farabi Hospital The data was collected through the forms of nursing care perception scale of patients and defining characteristics of patients. In the evaluation of data, percentage, mean, Mann Whitney U, Student t and Kurskall Wallis tests were applied. Results: The average point the patients got in nursing care perception scale is 62.64±10.08'dir. 48.7 % of patients regard nursing care well and 36.8 % of them regard it very well. 19 % of the patients regard nursing care badly. When the age, sex, occupation, marital status, educational background, residential place, income level, hospitalization period, hospitalization clinic and having a hospital attendant were compared with nursing care perception average point, the difference among point averages was not found meaningful statistically. (p>0.05). The average point of nursing care perception was found greater in those having chronic disease (p<0.05). Conclusion: The perception point of patients about nursing care is above the average according to the the average of the lowest and highest points. The great majority of patients regard nursing care well or very well. Key words: Hospital, patient, perception of nursing care.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleBir üniversite hastanesindeki hastaların hemşirelik bakımını algılayışları
dc.title.alternativePerception of nursing care of patients in a university hospital
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Esasları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHospitals-university
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmPatient care
dc.subject.ytmNursing services
dc.subject.ytmNursing care
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.identifier.yokid10058591
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid379373
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess