Show simple item record

dc.contributor.advisorİpek Çoban, Gülay
dc.contributor.authorAksoy, Meyreme
dc.date.accessioned2020-12-03T14:37:59Z
dc.date.available2020-12-03T14:37:59Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-10-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/54756
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin maneviyat ve manevi bakımıalgılayışlarını incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapıldı.Materyal ve Metot: Bu çalışma, Ağustos 2015-Eylül 2015 tarihleri arasındaAtatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesin'de yürütüldü. Araştırmanının evreniniAtatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ikinci, üçüncü vedördüncü sınıflarında öğrenim gören tüm öğrenciler (n=780) oluşturdu. Herhangi birörneklem seçim yöntemine gidilmeden, araştırmaya katılmayı kabul eden 305 öğrenciile araştırma tamamlandı. Veriler toplanmasında, Tanıtıcı Bilgi Formu ve ManeviBakım Verme Ölçeği kullanıldı. Çalışma verilerinin büyük bir kısmı (n=230) onlineanket aracılığıyla, bir kısmı ise (n=75) yüz yüze görüşme yöntemi ile toplandı. Verilerindeğerlendirilmesine yüzdelik, aritmetik ortalama, ANOVA, Kruskal Wallis, MannWhitney U, Bağımsız Gruplarda t testi kullanıldı.Bulgular: Öğrencilerin Manevi Bakım Verme Ölçeği 'nden aldıkları toplampuan ortalamaları 143,60 ±16.10 olarak bulundu. Öğrencilerin yaş ortalamalarının21.02±175 olduğu ve %62,5'nin kadın olduğu belirlendi. Öğrencilerin manevi bakım ileilgili ders alma, uygulamalarda hastalarına manevi bakım verme, manevi bakımıhemşirelik bakımı ile ilgili bulma, hemşirelik mesleğini isteyerek tercih etme veöğrencilerin kendi maneviyatlarını algılama durumu ile maneviyat ve manevi bakımıalgılayış puan ortalaması karşılaştırıldığında, puan ortalamaları arasındaki farkistatistiksel açıdan anlamlı (p<0.05) bulundu. Öğrencilerin cinsiyet, yerleşim yeri,medeni durum ve ekonomik durumu ile maneviyat ve manevi bakımı algılayış puanortalaması karşılaştırıldığında ise, puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarakanlamsız (p>0.05) olduğu saptandı.Sonuç: Bu çalışmada öğrencilerin maneviyat ve manevi bakım algılarının iyidüzeyde olduğu ve manevi bakım ile ilgili ders alan öğrencilerinin almayanlara göremaneviyat ve manevi bakım algılarının daha iyi düzeyde olduğu belirlendi.Anahtar Kelimler: Hemşirelik Öğrencisi, Manevi Bakım, Maneviyat
dc.description.abstractAim: This study has been performed as descriptive in order to investigate thenursing students' perceptions of spirituality and spiritual care.Material and method: This study has been carried out at Atatürk UniversityFaculty of Health Sciences between August 2015 and September 2015. Population ofthis study has been constituted by the Atatürk University Faculty of Health Sciencesnursing first, second, third and fourth class students completely. (n=780). Study hasbeen completed without choosing a sample group with the participation of 305 studentswho accepted to attend the investigation. Introductory information forms and SpiritualCare-Giving Scale have been used during the data collection. Most of the study data hasbeen collected by online surveys (n=230) and some of them by face to face meetings(n=75). Percentage, arithmetic mean and, ANOVA, Kruskal Wallis, Mann Whitney U,And T test has been used while evaluating the data.Results: The mean total score taken by students in the Spiritual Care-GivingScale was found to be 143.60±16.10. The average age of students was 21.02±175, and62.5% of them was female. Looking at the comparison of the mean scores of students'perceptions on spirituality and spiritual care with the factors of taking course related tospiritual care, providing spiritual care to their patients in practices, relating the spiritualcare with nursing interventions, willingly choosing the nursing profession, it was foundthat there was a statistically significant difference between the mean scores (p<0.05).However, no statistically significant difference was found between the mean scores inthe comparison of students' gender, place of accommodation, marital status andeconomic status and their mean spirituality and spiritual care perception scores(p>0.05).Conclusion: In this study, it was found that spirituality and spiritual careperceptions of students were at a good level, and the students who took courses onspiritual care were found to have better spirituality and spiritual care perceptionsKeywords: Nursing Student, Spirituality, Spiritual Care,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin maneviyat ve manevi bakımı algılayışı
dc.title.alternativeNursing students' perceptions of spirituality and spiritual care
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-05
dc.contributor.departmentHemşirelik Esasları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmMoral factors
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmReligious values
dc.identifier.yokid10089408
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426878
dc.description.pages57
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess