Dans le Labyrinthe analyses formelles de l`ecriture Robbe-Grilletienne
dc.contributor.advisor | Gençal, Yüksel | |
dc.contributor.author | Alagöz, İlhan | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:40:29Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:40:29Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/547305 | |
dc.description.abstract | 52 RESUME EN TUEC (Türkçe özet) Çalışmamış, Fransız yazınımda `Teni Ronaan` adıyla anılan yazınsal hareketin en belirgin yüzlerinden biri olan Alain Rofefcs-Grillef nin Dam Le Labyrinths adlî romanım ele alarak, yazasın roman sanatının biçimsel çözümlemesini gerçekletilmek amacı üzerine kurduk. î 9501i yılların büyük yankılar uyandırarak onaya çıkan bu roman olayını gözlerken, onun nereden ve niçin geldiğini kavrayabilmek için, zaman zaman geçmişine göz atmak zorunluluğunu hissettik. `Yeni Roman, Fransız yazınında roman dünyasının nabzını hızlandıran bir hareket olmuştur. Kimileri roman türü adına bu hızdan kaygılanırken, kimileri de edebiyata canlılık getirir düşüncesiyle bu harekete taraftar olmuşlardır. Hareketin yaratıcıları bir grup oluşturmamakla birlikte, roman aniayışlanndaki koşutluklardan hareketle yeni bir roman kuramından, yeni bir ekolden söz edilecek olduysa da, yeni romancılar, bu tür yakıştırmaları kendilerinden uzak tutîular.Biz, Alain Robbe- Grilleî'nin romancı yönünde ve Dans Le Labyrinths adlı romanında önceki yüzyılın roman anlayışına karşı çıkan yeni düşünceyi ve bu düşüncenin roman anlayışını irdelemeye çalıştık. Bunu gerçekleştirmek için, betikte anlatı yöntemlerinin uygulanması üzerinde durmayı yeğledik. ilk bölümde betimlemenin roman yapıtında yerini vg önemini belirlendikten sonra, Alain Robbe-Griliet'de betimlemenin nasıl oluştuğu ve nesnenin ön plana çıkışı ele alındı. Dans Ls Lmyrmthe'o&tı alınan örneklerle yazarın anlatısında gerçekleşen görangübiiimsel betimleme, bakışın öznelliği, nesnelerin betimlemesinde yüzeyle yetinme ve derinlik aramama gerekliliği saptandı.53 İkinci bölümde, roman tekniklerinin Yeni Roman'da ve özellikle Alain Robbe-Grillet'de uygulanışı, yine Dans Le Labyrinthe romanından örneklerle somutlaştırılmaya çalışıldı. Ayaca, bu eserde gözlemlenen `'barok` sanatına özgü çizgilerin anlatı yöntemlerinden kaynaklandığı gözlenen önemli noktalardan biri oldu. Son bölüm, bize romanın en önemli özelliklerinden biri olan anlatıcıyı ve anlatım biçimlerini sunarken. Yeni Roman anlayışındaki ölçütlere uygunluğu açısından Dans Le Labyrinths adlı romanın çağdaş roman anlayışındaki yerini bir daha gösterdi. | |
dc.description.abstract | 54 SUMMARY In this study we wanted so analyse the new techniques in the Nouveaa Roman movement, literary issue which appeared in the said-fifties and tried to make a renewal in the writing techniques. So we chose one of the master pieces of this movement which we met in Dam Le Labyrinths by Alain Robbe-Griiiet. At the very beginning, this writer at the same time has been a theorician of the Nouveau Roman movement. So it seemed to as interesting to analyse in the thoughts about the new narrative techniques thorough! one of his books. In that sense. Dans Le Labyrinths shows as ail the new elements. Alain Robbe-Griiiet wanted to give knowledge about his writing technique. First of all we worked on the descriptive field which he enlarged ail the canvas of Ms book. Through external and infernal descriptions he gives us an amazing point of view about the very story of his `novel`1-. Tmn we studied this story in itself strechened by Alain Robbe-Griiiet through digressions, diversified characters, repetitive scenes, and mingled stories. Yes indeed the theme of the `story in the story` is appearentiy one of the main elements which composed this book So through all the NouveaE Roman narrative techniques we showed the real originality of Alain Robbe-Griilefs writing. And finally we focused our study on the narrator. Who tells us the story? Who is speaking? So through these basic questions we discovered a wide range of narrative structures which also contribute to give the whole novel its inavoidable complexity and its one and real charm and originality. | en_US |
dc.language | French | |
dc.language.iso | fr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | French Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Dans le Labyrinthe analyses formelles de l`ecriture Robbe-Grilletienne | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Dans Le Labyrinthe | |
dc.subject.ytm | Robbe-Grillet, Alain | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | French novel | |
dc.identifier.yokid | 14503 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 14503 | |
dc.description.pages | 57 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |