Yetiştirme yurdunda yaşayan ergenler ile ailesiyle birlikte yaşayan ergenlerin öz saygı ve atılganlık düzeyleri açısından karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Önen, Nihal | |
dc.contributor.author | Uğurlu, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:39:23Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:39:23Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/545975 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmada Erzurum Yetiştirme yurdunda yaşayan er genlerle aileleri ile birlikte yaşayan ergenler `özsaygı` ve `atılganlık` düzeyi açısından karşılaştırılarak; `öz saygı` ve `atılganlık` düzeyi arasındaki ilişki araştırıl mıştır. Atılganlık düzeyinin saptanmasında Rathus tarafından geliştirilen, Voltan-Acar tarafından Türkçeye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan `Rathus Atılgan lık Envanteri; özsaygı düzeyinin saptanmasında Güngör ta rafından Rosenberg ve coopersmith ' in geliştirmiş oldukları özsaygı ölçekleri ve Shrostrom'un geliştirdiği `Kişisel Yönelim Envanter i `nin özsaygı alt ölçeğinin bir bileşeni olarak Türkçeye uyarlanıp geçerlik ve güvenirlik çalışma ması yapılan `Lise öğrencileri özsaygı Envanteri kullanıl mıştır. Araştırmanın örneklemini Erzurum Yetiştirme Yurdunda yaşayan ve orta dereceli okullarda öğrenim gören 114 erkek öğrenci ile bu öğrencilerle aynı okullarda öğrenim gören ve ailesiyle birlikte yaşayan, seçkisiz örneklem yöntemiy le belirlenmiş 114 erkek öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre: A- Yetiştirme yurdunda yaşayan ergenlerin `atılganlık` dü zeyleri aileleri ile birlikte yaşayan ergenlerin `atılgan lık` düzeylerinden daha düşük (p<0.05);B- Yetiştirme yurdunda yaşayan ergenlerin `özsaygı` düzey leri aileleri ile birlikte yaşayan ergenlerin `özsaygı` düzeylerinden daha düşük (p<0.05); C-Yet iştirme yurdunda ve aileleri ile birlikte yaşayan et - genlerin `atılganlık` puanları ile `özsaygı` puanları ara sındaki ilişkinin (p<0.01) düzeyinde anlamlı oldu§u sonu cuna varı Imıştır. Tl | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This is a comparative study of `assertiveness` and `self-esteem` between the adolescents who live in orphan age in Erzurum and those who live with their families; and again the relatinship between the levels of `assertiveness` and `self-esteem` was compared. Certain inventories were used in this study: One is `Rathus Assertiveness Inventory` that is developed by Rathus in determining the level of assertiveness, and adop ted into Turkish by Voltan-Acar after a study of its vali dity and reliability; the other is the self-esteem scales developed by Güngör, Rosenberg and Coopersmith used in determining the level of self-esteem; the last one is the `High School Self-Esteem Inventory`.adopted into Turkish as the resultant of self-esteem subscale of `Personal Orientation Inventory`developed by Shorostrom after having a study of its validity and reliability. The samples of this study contain 72 male students in orphanage in Erzurum and 72 male students determined ran domly who study in secondary schools and those students who are at the same schools but live with their families. The findings of the study are as follows: A-The levels of` assertiveness` of adolescents living in orphanage in Erzurum is lower than those adolesc ents who live with their families (p<0.05).B-The levels of self-esteem in adolescents living in orphanage in Erzurum is lower than those who live with their families. C-The relationship between the `assertiveness` and `self-esteem`points of the adolescents living both in orphanage in Erzurum and those living with their families was meaningful at (p<0.01) level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Yetiştirme yurdunda yaşayan ergenler ile ailesiyle birlikte yaşayan ergenlerin öz saygı ve atılganlık düzeyleri açısından karşılaştırılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Self esteem | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Orphanages | |
dc.subject.ytm | Assertiveness | |
dc.subject.ytm | Reliability | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Self-respect inventory | |
dc.identifier.yokid | 37124 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 37124 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |