dc.contributor.advisor | Ören, Nihal | |
dc.contributor.author | Kardaş, Fazil | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:39:15Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:39:15Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/545821 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı, ilköğretimin farklı kademelerinde görev yapan öğretmenlerin `Kendini Gerçekleştirme` düzeylerinin belirlenmesidir. Bu ana amacın yanında, cinsiyet ile `Kendini Gerçekleştirme`nin bazı boyutları arasındaki ilişki, I. ve II. kademe arasında ve I. ve II. kademenin her biri için araştırılmıştır. `Kendini Gerçekleştirme`nin `Desteği İçten Alma`, `Kendini Gerçekleştirme`, `Kendini Kabul` ve `Başkaları ile Yalan İlişkiler Kurma` boyutlarının saptanmasında, E. Shostrom tarafından geliştirilen ve yapılan `Kişisel Yönelim Envanteri'nden oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Bolu ili merkez 50. Yıl İlköğretim Okulu, Atatürk İlköğretim Okulu ve merkeze bağlı Paşa Köyü İlköğretim Okulu'nda 1994-1995 öğretim yılında görev yapan, 32 kadın ve 28 erkek olmak üzere toplam 60 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma bulgularına göre, I. ve II. kademede görev yapan öğretmenler arasında, `Kendini Kabul` boyutu bakımından (p<0.05) düzeyinde II. kademe öğretmenleri lehine anlamlı bir ilişki bulunurken, `Desteği İçten Alma`, `Kendini Gerçekleştirme` ve `Başkaları ile Yakın İlişkiler Kurma` boyutlarında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Cinsiyet faktörünü hedef alan karşılaştırmalarda, I. ve II. kademede görev yapan öğretmenler arasında, `Desteği İçten Alma`, `Kendini Gerçekleştirme`, `Kendini Kabul` ve `Başkaları ile Yakın İlişkiler Kurma` boyutları bakımından anlamlı bir ilişki görülmemiştir. I. kademede görev yapan kadın ve erkek öğretmenler arasında, `Kendini Gerçekleştirme` boyutu bakımından (p<0.05) düzeyinde kadınlar lehine anlamlı bir ilişki bulunurken, `Desteği İçten Alma`, `Kendini Kabul` ve `Başkaları ile Yakın İlişkiler Kurma` boyutları bakımından anlamlı ilişki saptanmamıştır. II. kademede görev yapan kadın ve erkek öğretmenler arasında, `Desteği İçten Alma`, `Kendini Kabul` ve `Başkaları ile Yakın İlişkiler Kurma` boyutları bakımından (p<0.05) düzeyinde erkekler lehine anlamlılık saptanırken, `Kendini Gerçekleştirme` boyutu bakımından anlamlı fark görülmemiştir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY The aim of this inquiry is to determine the levels of `Self- Actualization` of the teachers working in different structires of primary education. Beside this main aim, the relation ship between the sex and some dimensions of `Self- Actualization` has also been inguired between first and second levels and for each of the first and second levels of this structure. In determination of the dimensions of `Inner Directed Support`, `Self Actualizaton`, `Self Acceptance` and `Capacity For Intimate` of `Self Actualization`, a data collection media, which is formed by a `Personal Orientation Inventory` developed by E. Shostrom and adapted to Turkish society in terms of validity and reliability has been uset. The sample of Inguiry consists of 60 teachers 32 of whom were woman and 28 were man, who have been working in city of Bolu Merkez Ellinci yıl primary school, Atatürk primary school, Paşa Village primary school during the 1994-1995 education year. According to the findings of the inquiry among the teachers working in the first and second level, there is a significant relation at a level of (;<0.05) in terms of `Self- Acceptonce` dimansion in favor of the teacher of the second level, but no significant relation has been distnguished for the dimensions of `Inner directed support`, `Self Actualization` and `Capacity for Intimate`. In comparisons aiming the sexual factors between the teachers working at the first and the second level, no significant relation has been determined for dimensions of `Inner Directed support` `Self Actualization`, `Self Acceptance` and `Capacity for Intimate`. While a significany has been determined among the male and female teachers working at the first level in terms of the dimensions of `Self Actualization` at a level of (p<0.05) in favor of, no significant relation has been determined in terms of the dimensions of `Inner Directed Support`, `Self Acceptance` and `Capacity for Intimate` While a significancy has been determined among the male and female teachers working at the second level, in terms of the dimansions of `Inner directed support` `Self Actualization` and `capacity for Intimate`, at a level of (p<0.05), in favor of males no significant difference has been spotted in terms of `Self Actualization`. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretimin 1.ve 2.kademelerinde görev yapan öğretmenlerin kendini gerçekleştirme düzeyi ve cinsiyet ile kendini gerçekleştirmenin bazı boyutları arasındaki ilişkiler | |
dc.title.alternative | Relationship between self-actualization of the teachers working in the first and second levels of primary education and sex and some dimansions of self-actualization | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Self-realization | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Personal Orientation Inventory | |
dc.subject.ytm | Questionnaires | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 42707 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 42707 | |
dc.description.pages | 60 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |