dc.contributor.advisor | Köksal, Fikri | |
dc.contributor.author | Tunçel, Zehra | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:38:21Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:38:21Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/544733 | |
dc.description.abstract | Yükseköğretim kurumlarında öğrencilerin daha nitelikli olarak yetiştirilmesi için gerekli koşulların hazırlanması ve başarıyı etkileyen faktörlerin bilinmesi uzun süreli eğitim hedeflerinin saptanmasında oldukça önemlidir. Ülkemizdeki yükseköğretim kurumlarındaki başarı ortalamasını,`, % 55 civarında olduğu bilinmektedir. Bu araştırma, Beden Eğitim ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin teorik ders, uygulamalı ders ve genel başarılarına etki eden faktörlerin neler olduğu, öğrenci başarılarının hangi düzeyde bulunduğu ve bu gençlerin daha başarılı olabilmeleri için ortaöğretimdeki hangi değişkenlerin daha önemli olduğu sorularına cevap bulabilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, tarama modelindedir. İlgili literatür taranmış ve konu hakkında teorik bilgiler verilmiştir. Ayrıca öğrencilere uygulanan ve araştırmacı tarafından gerçekleştirilen bir anket yoluyla, öğrencilere ilişkin kişisel bilgiler elde edilmiştir. Gençlerin üniversite birinci sınıf notları Öğrenci İşleri Bürosundan elde edildikten sonra, her öğrencinin teorik, uygulamalı ve genel başarılan hesaplanmıştır. Araştırmanın ömeklemini, Atatürk Üniversitesi (49) ve Ege Üniversitesi(88) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü birinci sınıfında eğitim görmüş olan toplam 137 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler Ege Üniversitesi Bilgisayar Araştırma Uygulama Merkezi (BAUM)'nde minitab paket programı kullanarak değerlendirilmiş, frekans ve yüzde değerleri bulunmuştur. Ayrıca tek yönlü varyans analizi, F, t ve scheffe testleri uygulanmış, Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmıştır.Araştırma analizlerinde istatistiksel anlam düzeyi P=.05 olarak alınmıştır. `Bazı Değişkenler Açısından Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörler` konulu araştırmadaki bulgular aşağıda verilmiştir. Bu kurumlarda okuyan öğrencilerin, genelde sosyo-ekonomik açıdan `orta` ve `orta altı` düzeydeki ailelerden geldikleri belirlenmiştir.Öğrencilerin teorik ders basarları ile ilişkisi olmayan faktörler; cinsiyet, yerleşim yeri, lise türü, lisedeki bölüm, lisede lisanslı olma durumu, anne-baba eğitimi, anne-baba mesleği ve aile geliri olarak saptanmıştır. Öğrencilerin uygulamalı ders başarısı ile istatistiksel açıdan anlamlı değişkenlerin, cinsiyet, yerleşim yeri, lisedeki bölüm ve anne eğitimi olduğu ortaya çıkmıştır. Uygulamalı başarı ile ilişkisi olmayan faktörler ise; lise türü, lisede lisanslı sporcu olma durumu, baba eğitimi, anne-baba mesleği ve aile geliri olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin genel başarılarıyla istatistiksel açıdan anlamlı değişkenlerin; yerleşim yeri, lisedeki bölüm ve anne eğitimi olduğu ortaya çıkmıştır. Genel başarı ile ilişkisi olmayan faktörler ise; cinsiyet, lise türü, lisede lisanslı sporcu olma durumu, baba eğitimi, anne-baba mesleği ve aile geliri olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin öğrenim gördükleri üniversitelere göre teorik ders başarıları değişmezken, uygulamalı ders ve genel başarı istatistiksel açıdan anlamlı derecede farklılaşmakta olduğu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The preparation of required conditions and knowledge of factors affecting success for training students with better qualifications are of significance for determining long-term objectives. İt is known that the average success in universities is abaut 55% in our country.This study has been carried out to put forward the factors affecting theorethicl courses, applied courses and general succes of students in Phyhsical Training Department of Phsical Training and Sports College; the level of students studying in that department: and vvhich variables are important for students to attain better successThe study was based an quetionaire method. The revalant knovvledge was obtained from proper literary sources. Besıdes, individual information was abtained from students with questionaire/ Affer getting first-year grades of students from Office of Students' Affairs, the average was calculated for theorethical and applied courses.The number of students included in the study was 137 49 from Atatürk University, and 88 from Aegean Universty, ali from Physical Training Departments of Physical Training and Sports Colleges of these two universities and sports Colleges of these two Universities.The findings were evaluated in Aegean University, Computer Research and Application Centre, using minitab package programme. and frequency and percentage values were measured. İn addition. one way variant analysis., F, t. and Scheffe tests were applied. Pearson Correlation Coefficients were measured.The statistical significance of research analysis is P= .05 The findings from the sduy named `Factors Affecting the Success of Students in Physical Training and sports college from the Viewpoint of Some Variables` are mentioned bellow.We found out that students these departments are mostly From middle and lovver-middle class families, economically.The factors affecting theorethical success were found out to be sex, hometowns of students, type of high school, department in high school, being a licenced athlete in high school, study level of parents, profession of parents and family income. The variables related to applied courses were sex, hometowns of student, department in high school and study level of mothers. On the other hand, such factor as type of high school, beig a licenced athlete in high school, study level of father, professions of parents and family income, professions of parents and family income were not related with the succes of applied courses. Variables that are statistically significant for the general success of students were hometowns of students, department in high school, and study level of mother. Factors not related with general success were found out to be sex, typ of high school, beig a licenced student in high school, stduy level of father, professions of parents and family income. It was also made clear that success iri theorethical courses were statistically significantly differing according to universities in which they are studying. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bazı değişkenler açısından beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin başarılarını etkileyen faktörler | |
dc.title.alternative | Factors affecting the success of students in physical training and sports college from the viewpoint of some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Atatürk University | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.identifier.yokid | 51922 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 51922 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |