Show simple item record

dc.contributor.advisorUçan, Ali
dc.contributor.authorBecerik, Gülgün
dc.date.accessioned2021-04-26T19:38:10Z
dc.date.available2021-04-26T19:38:10Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/544526
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, Atatürk Üniversitesi (A.Ü.) Kâzım Karabekir Eğitim- Fakültesi (K.K.E.F.) Müzik Eğitim Bölümü öğrencilerinin ana çalgı dersine ilişkin başarılan ile öğretim elemanları ve öğrenci görüşlerinden hareketle ana çalgı öğretim programının etkililik ve amaca hizmet etme derecesi belirlenmiş ve değerlendirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin ana çalgı dersine ilişkin başarı puanları, yarıyıl içi ve sonu sınavlarında uygulanan `testler`le, öğretim elemanlarının ve öğrencilerin ana çalgı öğretim programına ilişkin görüşleri de kendilerine uygulanan `anketlerle elde edilmiştir. Ana çalgı öğretim programının etkiliik ve amaca hizmet etme derecesi ise bu başarı ve görüşleri yansıtan verilerin çözümlenmesiyle elde edilen bulgular ışığında belirlenmiştir. Araştırmada uygulanan anketlerle 1995-1996 öğretim yılında A.Ü. K.K.E.F. Müzik Eğitimi Bölümü 1., 2., 3. ve 4. sınıflarındana çalgı dersi alan `30'u kız, 35'i erkek olmak üzere toplam 65 öğrenci ve 1.. 2.. 3., 4. sınıflarda ana çalgı dersi veren 2'si bayan, 4'ü bay olmak üzere toplam 6 öğretim elemanı görüşleri alınmıştır. Ölçüm araçlarından elde edilen veriler üzerinde gerekli istatistiksel analizler yapılmış, araştırmada geliştirilen hipotezler bu analizlerle elde edilen bulgularla doğrulanmaya çalışılmıştır. Araştırmada A.ü. K.K.E.F. Müzik Eğitimi Bölümü öğrencilerinin ana çalgı başarılarının 1. sınıfla `yeterli öğrenme` 2., ve 3. ve 4 sınıflarda ise `geçerli öğrenme` düzeyinde olduğu saptanmıştır. Müzik Eğitimi Bölümü ana çalgı öğretim elemanları ve öğrenci görüşlerine göre ana çalgı öğretimi amaca `büyük ölçüde` hizmet etmektedir. Ana çalgı 1. sınıf öğretim programının `yeterli öğrenme'yi gerçekleştirir ve öğrencilerin % 73'ünü `başarılı` kılar derecede, 2. ve 3. ve 4 sınıf öğretim programlarının ise `geçerli öğrenme`yi gerçekleştirir ve öğrenclerin % 55'ini `başarılı` kılar derecede etkili olduğu belirlenmiştir. Anaçalgı öğretim programının dört sınıflık bütününün ise `geçerli Öğrenme`yi gerçekleştirir ve tüm öğrencilerin % 60'ını `başarılı` Mar derecede etkili olduğu saptanmıştır. Bu sonuçlar A.Ü. K.K.E.F. Müzik Eğitimi Bölümü ana çalgı öğretim programının daha etkili duruma getirilmesini ve bu doğrultuda geliştirilmesini mümkün ve gerekli kılmaktadır.
dc.description.abstractIll ABSTRACT In this research, the success of the students in `Atatürk University, Kâzım Karabekir Educational Faculty, Department of Musical Education` with regard to their courses of principal musical instrument and the efficiency utilization for punpose of the principal instrument training program based on the views of the students and instructors are determined and evaluated. In this study, the scores of success of the students in their courses of principal musical instrument are determined by midterm and final tests given to them. The views of student and those of instructors with regard to above mentioned courses were recorded through questionnaires The degree of suitability and efficiency of the insturument training program are determined thorugh findings obtained by analyzing data collected to reflect the views of the students and instructors. Via the questionnaires conducted in this research, views of sixty five students (thirty girl students and thirty five boy students) taking courses of principal musical instrument in the first, second, third, and fourth grades of the Departmend of Musical Education, A.U. K.K.E.F., during the academic calendar of 1995-1996; and also views of six instructors (two female and four male) teaching in the first, second, third, and fourth grades of, the Department of Musical Education, were obtained. Statistical analyses were coducted on the data collected via these measurement tools, and hypotheses developed in this research were tested against the findigns obtained in these analyses. In this study, it was concluded that the training of the first grade students in the Department of Musical Education, A.U.K.K.E.F., can be qualified asi'sufficient training`; and the training of those in the second, third, and fourth grades can be qualified as `valid training`. According to the views of the students and instructors in the Department of Musical education, the musical instrument training is fairly suitable for the purposes of the Department. It was concluded in this research that the first grade of the training program was realized with a `sufficient training level` and 73 % of the students were successful; the second, third, and fourth grades of the trainingprogram were realized with `valid train levels` and 55 % of the students were succesful. The principal musical instrument teaching programme fulfils the `valid` learning of all the four clases.And in all grades 60 % of the students were found successful. Based on these results it becomes necessary that the principal instrument training program in the Department of Musical Education, A.U. K.K.E.F. should be rendered more efficient and necessary measures could possibly be taken towards this end.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleAtatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü öğrencilerinin ana çalgı dersine ilişkin başarıları ile öğretim elemanları ve öğrenci görüşlerinden hareketle ana çalgı öğretim programlarının...
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.identifier.yokid63335
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid63335
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess