Show simple item record

dc.contributor.advisorBeydoğan, Hacı Ömer
dc.contributor.authorKöse, Erdoğan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:37:58Z
dc.date.available2021-04-26T19:37:58Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2021-01-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/544270
dc.description.abstractÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ E?İTİM FAKÜLTESİ SINIF Ö?RETMENLİ?İ BÖLÜMLERİNDE UYGULANAN MATEMATİK Ö?RETİM PROGRAMLARININ İLKÖ?RETİM MATEMETİK PROGRAMINA UYGUNLU?UNUN DE?ERLENDİRİLMESİ (Sınıf Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Görüşleri) Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hacı Ömer BEYDO?AN 1997 -SAYFA: 160 Jüri : Yrd Doç. Dr. Hacı Ömer BEYDO?AN Bu araştırmada, matematik alanında ve matematik öğretiminde Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümlerinde uygulanan programlar incelenmiştir. Bu çerçevede araştırmanın evrenini 1995-1996 öğretim yılında Erzurum il merkezindeki tüm ilkokul ve ilköğretim okulları birinci kademesinde görev yapan öğretmenler ile 1996-1997 öğretim yılında Atatürk Üniversitesine bağlı eğitim fakülteleri sınıf öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Anket uygulaması Erzurum il merkezinde bulunan 44 ilkokul ve 6 ilköğretim okulunda görev yapan dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenleri ile Atatürk Üniversitesine bağlı Ağrı ve Erzincan Eğitim Fakülteleri Sınıf Öğretmenliği Bölümü son sınıf, birinci öğretim öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Anket değerlendirmesi ise. 304 sınıf öğretmeni ve 290 son sınıf öğrencisi üzerinde sapılmıştır. Sınıf öğretmenleri ve öğretmen adayı öğrencilere, aşağıdaki sorulara cevap vermeleri için iki ayrı anket formu düzenlenmiştir. Araştırmanın problemi, sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adayı öğrencilerin öğretmen yetiştiren kurumlarda aldıkları matematik öğretim programlarına bağlı olarak ilköğretim matematik programının uygulanmasına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaya yöneliktir Bu temel problem doğrultusunda aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır. 1 -Matematik öğretim programlarının oluşturulmasına ilişkin: a- Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adayı öğrencilerin görüşleri arasında bir ilişki var mıdır'7II b- Sınıf öğretmenleri ve öğretmen adayı öğrenciler programın temel öğeleri hakkında yeterli bilgiye sahip midirler? 2- Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adayı öğrencilerin hem matematiğe, hem de öğretmen yetiştiren kurumlarda aldıkları matematik öğretim programlarına karşı tutumları ne düzeydedir? 3 -Matematik öğretimi sürecinde öğretmen ve öğretmen adayı öğrenciler; a-Amaçları belirleme ve davranışa dönüştürmeye ne düzeyde inanmaktadırlar? b-Öğrenciyi motive etme. uyarıcıları sunma, uygun örnekler verme ve pekiştirme düzeyleri nedir? c-Uygun yöntem, ilke ve araç-gereçleri süreçte uygulamaya koyma düzeyleri nedir? d-Matematik dersinin yıllık, ünite ve günlük olarak planlanmasına yönelik düşünceleri nedir? e-Değerlendirme sürecine dönük yaklaşımları ne düzeydedir? 4- Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adayı öğrencilerin; a-Öğretmen adayı öğrencilerin bölümlerinde matematik öğretimi verecek eleman, araç -gereç, gözlem ve uygulamaya yönelik çalışmalar yeterli düzeyde midir? b-Öğretmen adayı öğrencilerin aldıkları matematik öğretim programı muhtevası, ilköğretim matematik programı muhtevasına ne derece uygunluk göstermektedir? c-Sınıf öğretmenleri ilköğretim matematik programını ne derece uygulanabilir bulmaktadırlar? 5 -Sınıf öğretmenlerinin; a-Mezun oldukları okul türü programa bakışlarını farklılaştırmakta mıdır? b-Mesleki tecrübelerinin artması, görüşlerinde bir farklılığa neden olmakta mıdır? 6-Öğretmen adayı öğrencilerin sınıf öğretmenliği bölümünü tercih nedenleri ile matematiğe karşı tutumları arasında bir ilişki var mıdır? Bu alt problemler doğrultusunda, öğretmenlerin ve öğretmen adayı öğrencilerin anket sorularına verdikleri cevaplar, frekans (f), yüzde (%) ve Khi-kare (X2) test teknikleri ile analiz edilip sayısallaştırılarak yorumlanmıştır. Elde edilen veriler çerçevesinde birtakım öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractIll ABSTRACT MASTER THESIS AN INVESTIGATIVE RESEARCH INTO THE APPRIOPRIATENESS OF THE ACADEMIC CONTENT OF PRIMARY TEACHER TRAINING FOR MATHEMATICS IN THE FACULTIES OF EDUCATION OR HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS WITH RELATION TO ITS IMPLEMENTATIONS AT PRIMARY SCHOOLS Supervisor: Yrd. Doç. Dr. Hacı Ömer BEYDO?AN 1997 -PAGE: 160 Jury : Yrd. Doç Dr. Hacı Ömer BEYDO?AN This study includes the programmes applied in Primary School Teaching Departments of Colleges of Education in the area of mathematics and teaching mathematics. All the teachers teaching in the first five years of primary schools in Erzurum in 1995-1996 educational year and students studying in the Primary School Teaching Department, College of Education, Atatürk University in 1996-1997 academic year were included in the study. The fourth and fifth year teachers in 44 primary school and 6 first school as well as the day-time students studying in Ağrı and Erzincan Colleges of Education. Atatürk University were given questionaires. The evaluation of the questionaire was made on 304 primary school teachers and 290 seriors. Primary school teachers and teacher candidates were asked to answer the following questions in two qoestionaire forms. The objective of the study is to make clear the ideas of primary school teachers and teacher candidates on the application of First School Mathematics Programme in view of the mathematics programmes that they receive in the schools they study. The following questions were asked in accordance with this basic problem. 1- Of establishing mathematics teaching programmes; a- Is there a similarity between the ideas of primary school teachers and teacher candidates'.'IV b- Do primary school teachers and teacher candidates have enough information about the basic elements of the programme? 2- What is the place of mathematics and mathematics teaching programmes that students receive in schools in the mind of primary school teachers and teacher candidates? 3- Of teachers and students in mathematics teaching process; a- What is the extent of confidence in determining objectives and putting them into practice? b- What is the extent of motivating students, introducing initiatives, giving proper examples and keeping knowledge in the long-term memory? c- What is the extent of putting the appropriate methods, principles and teaching aids into practice? d- What are their thoughts about the yearly and daily planning of mathematics course: and dividing it into units? e- What are their approaches on evalvation process? 4- Of primary school teachers and teacher-candidate students; a- Are teachers, teaching aids and studying on observation and application sufficient in these departments? b- To what extent does the content of mathematics education that teacher candidates receive fit to the content of First School Mathematics Programme? c- What is the extent of applicability of First School Mathematics Programme to primary school teachers? 5- Of the primary school teachers; a- Does the type of school from which they graduate change their view of the programme? b- Does the increase in professionel experience cause any change in their opinions? 6- Is there any relation between the cause of the choice of primary school teaching departments and the approach to mathematics? The answers of teachers and students, to the questions in the questionaire in view of these sub-problems were analyzed and figuratively evaluated using frequency (f), percentage (%) and khi-square (X2) test techniques. Some suggestions were made considering the obtained data.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümlerinde uygulanan matematik öğretim programlarının ilköğretim matematik programına uygunluğunun değerlendirilmesi (Sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin..
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-11
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid63370
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid63370
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess