Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Şule
dc.contributor.authorTezgel, Mehmet
dc.date.accessioned2021-04-26T19:37:40Z
dc.date.available2021-04-26T19:37:40Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2021-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/543923
dc.description.abstractÖZET Yüksek Lisans BEKLEME HATTİ MODELLERİNİN HİZMET SEKTÖRÜNDE UYGULANMASINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA Mehmet TEZGEL (1998, 60 sayfa) Danışman : Prof. Dr. Şule ÖZKAN Jüri Prof. Dr. Şule ÖZKAN Kuyruk teorisi ile ilgili bu çalışma, iki kısımdan meydana gelmektedir. Birinci kısım bekleme hattı modellerinin genel yapısı ve kuyruk modellerinin teorik açıklamalarına, ikinci kısım ise Türkiye İş Bankası Erzurum Lalapaşa şubesinde yapılan, Bekleme Hattı modellerinin bir örnek uygulamasına ayrılmıştır. Birinci kısmın ikinci bölümünde bekleme hattı modellerinin genel yapısı, varsayımlar, notasyonlar ve kuyruk modellerinde kullanılan istatistik dağılımlar üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümünde, bekleme hattı sistemine müşteri gelişlerinin genel yapısı ve müşterilere verilen hizmetin genel yapısı konuları ele alınmıştır. Dördüncü bölümde, kuyruk modelleri ayrı ayrı incelenmiştir. ikinci kısımda örnek uygulama yapılmış, uygulamanın yapıldığı bir bekleme hattı sistemi olan banka şubesi hakkında bilgiler verilmiştir. Müşteri gelişlerinin grafiksel dağılımı yapılıp, ortalama gelişler ve ortalama hizmet oranı bulunarak bir model geliştirilmiştir. Modelin matematiksel çözümü yapılarak, çözüm sonuçları değerlendirilmiştir. Sonuç bölümünde ise çalışma hakkında genel bir değerlendirme yapılmış, yöneticinin sistemi dengeli bir şekilde çalıştırması hususunda önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractABSTRACT Master Thesis AN EXAMINATION TOWARD TO APPLİCATİON OF WAITING LINE MODEL AT SERVICE SECTOR Mehmet TEZGEL (1998, 60 Pages) Supervisor: Prof. Dr. Şule ÖZKAN Jury Prof. Dr. Şule ÖZKAN This study, about Queuing Theory has two chapters. First there have been given waiting line in general and in theory. At secont, there has been done a sample application of waiting line model in T. Is Bank. In the first chapter, there have been given theory and statistics dissociations using on waiting line. After that, there has been examined the general structure for customers who comes and for services which is given. Then the Queuing Model has been examined one by one. In the second chapter, it has been done an application. There has been improved a model finding an average comings and an average service ratio and done graphically dissociations of customer comings. Afterthat, there has been solved the model mathematically and evaluated the results. In the conclusion, there have been evaluated in general and recommended some suggestions for management.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBekleme hattı modellerinin hizmet sektöründe uygulanmasına yönelik bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-26
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmQueue models
dc.identifier.yokid72267
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72267
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess