Show simple item record

dc.contributor.advisorTercanlıoğlu, Leyla
dc.contributor.authorAkbaş, Savaş
dc.date.accessioned2021-04-26T19:37:13Z
dc.date.available2021-04-26T19:37:13Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2021-03-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/543383
dc.description.abstractÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ SAVAŞ AKBAŞ Danışman: Yrd. Doç. Dr. Leyla Tercanhoglu 1998- Sayfa 69 Jüri:....................... Yabancı dil eğitim ve öğretim sürecinin en önemli safhalarından birisi Ölçme ve Değerlendirmedir, ölçme araçları öz olarak Öğretmen Yapımı Testler ve Standard Testler şeklinde sınıflandırılabilir. Uzmanlar tarafından hazırlanan Standard Test Teknikleri öğretmen Yapımı Test tekniği olarak da kullanılmaktadır. Burada değişen test kullanımındaki amaçlardır. Genelde Standard Testler öğrencinin potansiyel bilgisini ölçerken öğretmen yapımı testler müfredatla sınırlıdır. Bu tezin amacı, test tekniklerinden birisi olan `Cloze Test` tekniğinin öğrencinin linguistic yeterliliğini ölçüp ölçmediğini öğrenmektir. Bu amaçla tezin teorik kısmında dil testlerinin üç boyutu-dil, öğrenme/öğretme ve değerlendirme dolayısıyla Cloze Test tekniği teorik olarak sunuldu. Tezin uygulama kısmına gelince, denek gurubu olarak Edirne Anadolu Öğretmen Lisesi 2-F sınıfi seçilmiş ve tez konusuna uygun olarak correlative araştırma metodu izlenmiştir. Correlational araştırma tekniği araştırmada yer alan değişkenleri etkilemeye çalışmadan değişkenler arasındaki mevcut ilişkileri araştırmaya çalışır. Bir başka deyişle Correlational araştırma tekniği ya önemli insan davranışlarını açıklamak yada muhtemel sonuçlan tahmin etmek için kullanılır. Bu nedenle hem araştırma tekniğine hem de araştırma konusuna bağlı kalarak bilgi toplamak amacıyla dönem boyunca yapılan üç adet öğretmen yapımı test, iki adet Cloze test uygulaması, bir adet anket çalışması ve öğrencinin bilgi seviyesi konusunda öğretmen görüşlerine baş vurulmuştur. Test sonuçlan ve öğretmen görüşlerinden istatistiksel sonuçlar elde edebilmek için SPS programından yararlanılmıştır. Araştırmada, elde edilen istatistiksel sonuçlar yorumlanmış, iki farklı test tekniği hem format hem de soru yapısı olarak karşılaştmlmıştır. Anket çalışması sonucunda öğretmenlerin test teknikleri hakkındaki düşüncelerine ulaşılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT This study is a descriptive research. It focuses on cloze test and aims in investigating if cloze tests are effective in evaluating the linguistic competence of language learners. Chapter two contains review of literature about language views, learning/teaching views and test and test technique. This chapter provide a theoretical general information and presented the relationships among three dimensions mentioned above. Chapter three presents how the researcher collected data, analysed data and compared and contrasted two different test technique. Chapter four presents a comparison between the scores of the test applied in the classroom 2-F Anatolian Teacher Lise during the educational year and that of C.T. applied by the researcher in the same classroom and then the results obtained from this comparison were interpreted. A comparison between test items of tests is presented at this chapter. Chapter five presents a summary of the study, and conclusion depending on the results of data and questionnaire given to the teachers are given. 11en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleComparative reliability, difficulty and validity of the cloze test and teacher-made tests
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-31
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCloze Test technique
dc.subject.ytmTest methods
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid72780
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72780
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess