Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaba, Sırrı
dc.contributor.authorAydin, Ömer
dc.date.accessioned2021-04-26T19:37:07Z
dc.date.available2021-04-26T19:37:07Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/543272
dc.description.abstractÖZET DENETİM ODAKLARI FARKLI OLAN ERGENLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI YÜKSEK LİSANS TEZİ Ömer AYDIN Danışman: Yrd. Doç. Dr. Sırrı AKBABA 1999- 74 SAYFA jüri: Yrd. Doç. Dr. Sırrı AKBABA Bu araştırmada, denetim odakları farklı olan ergenlerin problem çözme becerileri puanları karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 1998-1999 Öğretim Yılı'nda Erzurum'un Dadaşkent semtindeki Adnan Menderes Lisesi'nde okuyan öğrencilerden 105 erkek, 66 kız olmak üzere toplam 171 öğrenciden oluşmaktadır. Ergenlerin problem çözme becerileri puanları P.P. Heppner ve C.H. Peterson (1982) tarafından geliştirilen ve Nail Şahin tarafından uyarlanan Problem Çözme Envanteri ile denetim odağı puanlan ise, İhsan Dağ (1991) tarafından uyarlanan Rotter'in İç-Dış Denetim Odağı Ölçeği ile belirlenmiştir. Ergenlerin problem çözme becerileri ve iç-dış denetim odağı puanları karşılaştırılarak, puanlar arasındaki ilişkinin anlamlı olup olmadığı test edilmiştir. İç ve dış denetim odağına sahip ergenlerin problem çözme becerileri puanları karşılaştırılmış ve aralarında anlamlı ilişki bulunmamıştır. Ancak, cinsiyet açısından bakıldığında: kız ve erkeklerin denetim odakları puanları aralarındaki ilişki, anlamlı bulunmuştur. Anahtar kelimeler: Denetim odağı, Problem çözme
dc.description.abstractABSTRACT A COMPARISON FOR PROBLEM SOLVING SKILLS OF ADOLESCENTS WHO DİFFERS THE LOCUS OF CONTROL MASTER THESIS Ömer AYDIN Advisor: Yrd. Doç. Dr. Sırrı AKBABA 1999- 74 Pages Jury. Yrd. Doç. Dr. Sırrı AKBABA İn this investigation, it has been compared the problem solving skills of adolescents; who differs the locus of control. Sampling of the study, consists of 1 05 boys and 66 girls students, total 171 students who go to Adnan Menderes High School at 1998-1999, at Dadaşkent in Erzurum. Adolescents grades for problem solving skills have been determined with inventory of problem solving that is developed P.P. Heppner and C.H. Peterson (1982) and is adjusted by Nail Şahin, also it has been determined this with Rotter's in-out Locus of Control Scale that is adjusted by İhsan Dağ. It has been tested the significancy for the relations among the problem solving skills of adolescents and in-out locus of control grades. It have been compared the grades and has not been found a signivicative relation among them. But it has been found a significancy the relations amond the locus of control grades for intersexual; girls and boys. Keywords: Locus of control, problem solving.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleDenetim odağı farklı olan ergenlerin problem çözme becerilerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeA Comparison for problem solving skills of adolescents who differs the locus of contral
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmLocus of control
dc.subject.ytmProblem solving
dc.identifier.yokid89831
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89831
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess