Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, İ. Doğan
dc.contributor.authorİnce, Huriye
dc.date.accessioned2021-04-26T19:36:46Z
dc.date.available2021-04-26T19:36:46Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/542879
dc.description.abstractÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ ERZURUM'DAKİ LİSELERE YÖNELİK DİL ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ Huriye İNCE Danışman : Yrd. Doç. Dr. İ. Doğan ÜNAL 1999 - SAYFA : 97 Jüri : Yrd. Doç. Dr. İ. Doğan ÜNAL Yrd. Doç. Dr. Suna AKALIN Yrd. Doç. Dr. Avni GÖZÜTOK Bu arastama, Erzurum merkezde bulunan liselerdeki dil öğretim materyallerini araştırmayı, seçmeyi, geliştirmeyi, değerlendirmeyi, materyallerin kullanımındaki sorunları ortaya çıkarmayı ve çözümler sunmayı hedeflemektedir. Bu araştırma sadece İngilizce öğretim materyalleri ile sıralandırılmıştır. Araştırmada veri toplama kaynağı olarak hazırlık sınıfı ve lise I. sınıf öğrencileri ile İngilizce öğretmenleri seçilmiş ve uygulanan anketler incelenmiştir. Veriler uygulanan anketlerle toplanmıştır. Hipotezlerden çıkan sonuçlara göre İngilizce öğretmenlerinin % 18'i İngilizce öğretim materyalleri hakkında bilgiye sahip değildirler, % 38'in materyal kullanım konusunda bilgiye ihtiyaçları vardır. Erzurum'daki liselerin % 52'sinde materyal bulunmaktadır. İngilizce öğretmenlerinin % 88'i ders kitaplarını kendileri seçmektedirler. Materyal geliştirmede ve uyarlamada, öğretmenlerin % 40'ının konuşma, % 19'nun dinleme, %22'nin okuma, ve % 19'nun yazma derslerinde eksiklikleri görülmüştür. Süper ve Anadolu liselerinde İngilizce öğretmenlerinin % 88'i materyallerini kendileri seçmektedirler. İngilizce öğretmenlerinin %54'ü derslerinde hiç materyal kullanmamaktadırlar. Bunun yanında da % 17'si bir hafta içerisinde sıklıkla materyal kullanmaktadırlar. Test edilen altı hipoteze bağlı olarak araştırmada dil öğretim materyalleri hakkında genel bir bilgi ve istatistiksel işlemler ile ilgili sorunlar tespit edilmiş ve öneriler sunulmuştur. Ayrıca liselerde yabancı hocaya hiç rastlanmamıştır.
dc.description.abstractII ABSTRACT MASTER THESIS LANGUAGE TEACHING MATERIALS DEVELOPMENT & EVALUATION WITH REFERENCES TO HIGH SCHOOLS IN ERZURUM Huriye İNCE Thesis Advisor : Assistant Prof. Dr. İ. Doğan ÜNAL 1999 -PAGE: 97 Jury : Assistant Prof. Dr. İ. Doğan ÜNAL Assistant Prof. Dr. Suna AKALIN Assistant Prof. Dr. Avni GÖZÜTOK The purpose of this research is to find out materials; selecting, developing and evaluating materials. Further, the study identifies the problems and offers solutions on using materials at preparation and first classes of high schools in Erzurum. The research is limited to English teaching materials only. The subjects of the data were preparatory and first year students at high schools in Erzurum. Since, materials development is an important issue for teachers as well, they were also included in the study. Data was collected by questionnaires. After collecting, six hypotheses were tested. It emerged from the data that 18 % of EFL teachers do not know English language teaching materials at high schools in Erzurum. 38 % of EFL teachers need information on using materials. 52 % of high schools in Erzurum have teaching materials. Textbooks are chosen by 88 % of EFL teachers, 9 % of the Committee in Super and Anatolian high schools, and 3 % of the Ministry of Education. 40 % of EFL teachers in speaking, 19 % of them in listening, 22 % of EFL teachers in reading, and 19 % of them in writing skills lack materials adaptation or development. 17 % of EFL teachers often use materials a week, on the other hand, 54 % of them never use them a week. Results and implications proved that teachers do not use language teaching materials although they have materials in their schools. They have not any information of using materials, and they who enter the first classes are irrelevant to use materials. There are not any native speakers at high schools in Erzurum.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEnglish teaching materials development and evaluation with references to high schools in Erzurum
dc.title.alternativeErzurum`daki liselere yönelik İngilizce öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmHigh schools
dc.identifier.yokid89848
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89848
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess