Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakaya, Şerafettin
dc.contributor.authorSamanci, Osman
dc.date.accessioned2021-04-26T19:36:28Z
dc.date.available2021-04-26T19:36:28Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/542521
dc.description.abstractI ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYARI TANIMALARI İLE EĞİTİMDE KULLANMAYA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Osman SAMANCI Danışman: Yard.Doç.Dr. Şerafettln KARAKAYA 2000-Sayfa:78 Jüri: Yard.Doç.Dr. Şerafettin KARAKAYA Bu araştırma, öğretmen adaylarının bilgisayarı tanımaları ile eğitimde kullanmaya yönelik tutumları arasındaki ilişkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmaya, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde bilgisayar dersi alan, farklı dört anabilim dalında okuyan 220 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, Deniz(1994) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Bilgisayar Tutum Ölçeği-M'nin İki alt boyutu (Bilgisayarların Eğitim Öğretimde Kullanılması, Bilgisayara İlgi Duyma) kullanılmıştır. Yine öğretmen adayları ile ilgili kişisel bilgilerin elde edilmesi amacıyla, araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılarak istenilen bilgiler elde edilmiştir. Araştırmadaki ilişkileri ortaya çıkarmak amacıyla t- testi, varyans analizi ve korelasyon istatistiksel teknikleri kullanılmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda, öğretmen adaylarının fakültede okudukları sırada bilgisayar dersi almalarının, onların bilgisayarları, eğitim öğretimde kullanma ve bilgisayara karşı ilgi tutumlarında olumlu yönde bir değişiklik yapmadığı tespit edilmiştir. Kız öğrencilerin bilgisayarları eğitimde kullanma tutumları erkeklere göre daha olumlu olduğu halde bilgisayara yönelik ilgi duyma tutumlarında cinsiyete göre farklılık bulunamamıştır. Öğretmen adaylarının bilgisayarları eğitim öğretimde kullanma ve bilgisayara yönelik ilgi duyma tutumlarının, okudukları bölümlere, gelir seviyelerine ve babalarının eğitim durumlarına göre değişmediği belirlenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT MASTER THESİS THE RELATİON BETWEEN THE COMPUTER KNOWLEDGE OF TEACHER CANDIDATES AND THEİR ATTİTUDES TO USE COMPUTERS IN TEACHİNG Osman SAMANCI Supervisor: Assistant Prof.Dr. Şerafettin KARAKAYA 2000-Page:78 Jury: Assistant Prof.Dr. Şerafettin KARAKAYA The study focuses on the relations between the computer knowledge of teacher candidates and their attitudes to use computers in teaching. The study includes 220 teacher candidates studying in four different departments offering computer courses in Kazım Karabekir Faculty of Education, Atatürk University. The study has been out qualitatively. Two sub-dimensions of Computer Attitude Scale-M (Use of Computers in Education, interest in Computers) the validity and reliability of which were provided by Deniz (1994) were used as a means of collecting data. The personal information form provided by the researcher was utilized in order to obtain the required knowledge of teacher candidates. To identify the relations in the research, t-test, variance analysis and correlation analysis were used. The result of statistical analyses reveals that taking computer courses by teacher candidates in the universty does not make any significant difference in their use of computers in education and in their attitude to computers. Although the use of computers by girls was found to be more positive than boys, there was no difference between the sexes in their attitude to computer. It was found that the attitude of teacher candidates in using computers in education did not differ in accordance with their departments, level of income and their fathers' level of education; besides their attitude to computer showed a similar trend.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının bilgisayarı tanımaları ile eğitimde kullanmaya yönelik tutumları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe Relation between the computer knowledge of teacher candidates and their attitudes to use computers in teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmComputer usage
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.identifier.yokid94044
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid94044
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess