İlköğretim sosyal bilgiler dersinde Osmanlı Devleti`nin duraklama ve gerileme devrinin öğretimi
dc.contributor.advisor | Bilgili, A. Sinan | |
dc.contributor.author | Avci, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:36:22Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:36:22Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/542403 | |
dc.description.abstract | I ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE `OSMANLI DEVLETİ'NİN DURAKLAMA VE GERİLEME DEVRİ`NİN ÖĞRETİMİ Zeynep AVCI Danışman: Yrd.Doç.Dr. Ali Sinan BİLGİLİ 2000-Sayfa:73 Jüri:Yrd.Doç.Dr. Ali Sinan BİLGİLİ Sosyal Bilgile dersi programına baktığımızda tarih ve coğrafya konularının birleşiminden oluştuğu görülmektedir. Ancak bu programında tarih konularının ağırlığı dikkati çekmektedir. İlköğretim düzeyinde tarih programının gündeme gelişi II. Abdülhamit dönemindedir. Bu dönemden 1968 yılına kadar tarih dersi Coğrafyadan ayrı telakki edilerek birçok defa program değişikliğine gidilmiştir. 1968 programı ile tarih dersi bağımsızlığını yitirmiş, Coğrafya ve Yurt Bilgisi konulan ile `Sosyal Bilgileri` dersi oluşturmuştur. 1985'li yıllarda Ortaokul Milli Tarih ve Ortaokul Milli Coğrafya dersleri şeklinde tekrar ayrılmış, Son olarak 1998 yılında bu derslerin konuları birleştirilip mevcut Sosyal Bilgiler programı kabul edilerek Milli Eğitim Bakanlığının 2 Nisan 1998 tarih ve 2487 sayılı Tebliğler dergisinde yayınlanmıştır. Ancak hazırlanan programdan bu dersin işlenişi ve konuların nasıl öğretileceği ihmal edilmiş, sadece konular ele alınmıştır. Bunun için biz de çalışmamızda bu dersin konularından olan `Osmanlı Devleti'nin Duraklama ve Gerileme Devrini` değil, bu devrin `öğretimini` ele almaya çalıştık. Çalışmanın birinci bölümünde tarih ders programları ve ders kitaplarıyla ilgili eleştiriler ve öneriler, ikinci bölümünde `Osmanlı Devleti'nin Duraklama ve Gerileme Devri` konularının uygun metot ve araç gereçlerle işleniş, üçüncü bölümünde de, bu dersin işlenişindeki sorunları tespit etmek amacıyla Sosyal Bilgiler öğretmenleriyle yapılan anket sunulmuştur. Anket sonucunda yapılan değerlendirme ile öğretmenlerin çağdaş eğitim-öğretim teknolojileri ile yöntemleri kullanamamaları, ölçme ve değerlendirme bilgilerinin eksikliği gibi nedenlerle dersin işlenişinde birçok sorunların olduğu görülmüştür. Bu eksiklikler giderilmediği sürece bu sorunlar devam edecektir. | |
dc.description.abstract | II SUMMARY MASTER'S THESIS TEACİNGİNG OF OTTOMAN EMPIRE PAUSE AND REGRESSİON İN REVOLUTION OF SOCİAL SCİENCES İN THE PRE-HİGH SCHOOL Zeynep AVCI Adviser : Yrd.Doc.Dr. Ali Sinan BİLGİLİ 2000-PAGES.73 Jury -.Yrd.Boç.Dr.AH Sinan BİLGİLİ Altougi't-.tfte curriculum of the sociol studies lesson is consisted of both history and geography subjects, history subjects are the major part of it. The history curriculum first applied to the primary education in the era of Abdulhamid II. from this to 1968 a few curriculum changes aparting history from geography were performed. The 1968 curriculum united history with geography and civics and formed the `Social Studies` lesson. History was split to secondary National History and National Geography lesson in the 1985's. Finally the subjects of these lesson were united and the social studies curriculum,also available today, was accept and and published in the number 2487 Journal of Bulletin on April 2 nd 1998 by the Ministery of National Education. The programs mentioned abose neglected how the lessson segvenced and tought but contained it's subjects. For this reason we didn't analysed the Ottoman ears of pause and rgression but their teaching itself. While the first section of the article includes critia'sm of and suggestion to the history cirriculum and the text books, the second sections contains appropriate materials and methods and the third sectron is comprised of the questionnaire to determine the teaching problems of the social studies lesson of the teachers. The evaluation of the questionnaire showed taht teaches can not use the modern teaching technologi'es and methods and they don't have sufficent undrestandings of assesment and evaluation. These problems will exist.if the deficiencies won't remove. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim sosyal bilgiler dersinde Osmanlı Devleti`nin duraklama ve gerileme devrinin öğretimi | |
dc.title.alternative | Teacinging of Ottoman Empire pause and regression in revolution of social sciences in the pre-high school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | History teaching | |
dc.subject.ytm | Ottoman State | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 94128 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 94128 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |