Show simple item record

dc.contributor.advisorAtay, Kenan
dc.contributor.authorAyik, Ahmet
dc.date.accessioned2021-04-26T19:36:18Z
dc.date.available2021-04-26T19:36:18Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/542339
dc.description.abstractÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMENLERİN İŞ DOYUMUNA ETKİSİ (Erzurum İli Örneği) Ahmet AYIK Danışman: Yrd. Doç. Dr. Kenan ATAY 2000 -Sayfa: Jüri : Yrd. Doç. Dr. Kenan ATAY Bu araştırma, ilköğretim okullarındaki yönetici davranışlarını algılamalar açısından öğretmenlerin iş doyum düzeyleri, iş doyumu beklenti düzeyleri ve bunlar arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaca ulaşmak için Erzurum merkez ve ilçe ilköğretim okulunda çalışan (100) öğretmenin, cinsiyet, kıdem, öğrenim durumu, görev yeri değişkenlerine göre geliştirilen anketle görüşleri alınmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin analizinde; SPSS ve STATISTICA istatistik programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ilköğretim okullarındaki yönetici davranışlarını algılamalar açısından öğretmenlerin iş doyumu `orta` düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin yönetici davranışlarını algılamaları açısından iş doyum düzeyleri ile cinsiyet, kıdem, öğrenim durumu, görev yeri değişkenleri arasında anlamlı ilişki bulunmamıştır. Bütün öğretmenler iş doyum etkenlerinin hepsinden yüksek düzeyde beklentileri vardır. Öğretmenlerin iş doyumu ile iş doyumuna yönelik beklentileri arasında 0.05 düzeyinde anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT MASTER'S DISSERTATION THE EFFECTS OF THE BEHAVIOUR OF ADMINISTRATIVE STAFF ON THE PERFORMANCE OF TEACHERS AT PRİMARY SCHOOLS (Sample of Erzurum Province) Ahmet AYIK Supervisor: Asst. Prof. Dr. Kenan ATAY 2000-Page: 183 Jury : Asst. Prof. Dr. Kenan ATAY This study attempts to determine the degree of working satisfaction of teachers, their expected level of performance and to find out the relatiton between these two levels. For this purpose an enquiry was made up and handed out to techers working at several primary schools in the town of Erzurum and in adjacent settlements. A hundred techers were randomly chosen and asked to fill out the forms designed according to some variables such as sex, teaching experience, educational background, and working conditions. The results obtained were analyzed and evaluated by SPSS and STATISTICA programmes. The working satisfaction and performance of the techers appeared to be at `Intermediate` level with respect to their attitude towards the behaviour of administrative staff. The relation between their working satisfaction and their sex, experience. Education and working conditions proved to be insignificant. Almsot all of the teachers seemed to have expectations for beyond the existing factors affecting their performance. The significant relation between their present level of satisfaction and the expected one found to be only 0.05en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarındaki yöneticilerin yönetsel davranışlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi (Erzurum ili örneği)
dc.title.alternativeThe Effects of the behaviour of administrative staff on the performance of teachers at primary schools (Sample of Erzurum provience)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid94131
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid94131
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess