Show simple item record

dc.contributor.advisorKök, Mehmet
dc.contributor.authorİlbay, Azmi Bayram
dc.date.accessioned2021-04-26T19:36:09Z
dc.date.available2021-04-26T19:36:09Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/542171
dc.description.abstractÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ BİREYLERİN ANKSİYETE, EMPATİK BECERİ VE İLİŞKİLİ ÖZERKLİK DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI AZMİ BAYRAM İLBAY Danışman: Yrd. Doç. Dr. Mehmet KÖK 2000-Sayfa: Jüri: Yrd. Doç. Dr. Mehmet KÖK İnsan son derece karmaşık bir varlıktır. İnsanın bu karmaşık ve kendine özgü yapısı insanın tanımlanması sürecine katkı sağlamıştır. Bu çaba göstermiştir ki insanın dinamik yapısı kompleks olduğu kadar anlamlı bir gestaldtır. Bunu bilimsel psikoloji `insanı biyolojik, psikolojik ve sosyal niteliklere sahip bir varlık olarak tanımlamasıyla vurgular.` Bu çok çeşitli dinamikler yani insanın biyolojik belirleyiciler, zengin psikolojik dünyası yanında sosyal ilişkiler yumağı insanı hem karmaşıklaştırmakta hem de bilimsel psikolojiye insanın tanımlanması çabasında bilimsel bir çıkış yolu sunmaktadır. Araştırma bu dinamik belirleyicilerden doğmuştur. İnsan, iletişim gereksinimi duyar. Günlük yaşamdan çoğu zaman biyolojik belirtileriyle seyreden kaygılar yaşar. Sosyal ilişkilerinde de sağlıklı olabilmesi için özerk, ayrışmış, bağımsız bir birey olmak durumundadır. İletişim insan için bir gereksinim özelliği taşımaktadır. İnsanın sosyolojik olarak birlikte yaşama doğası vardır. Sağlıklı, mutlu, normal bir birey sağlıklı iletişimler kurabilen bir bireydir. Bunun sağlanmasındaki en önemli koşullardan biri de sağlıklı bir iletişim ölçütü empatik becerilere sahip oluştur. Empatik iletişim kurabilmek için ben merkezcilikten kurtulmuş olmak gerekir. Ben merkezci olmayan bir kişiliğin temel öğeleri de; ayrışmayı sağlıklı gerçekleştirebilmiş, kendini gerçekleştirebilmiş, özerkliğini kazanabilmiş, çatışmasız bir kişilik yapısına sahip olmaktır. Bu öğelere sahip bir kişilik yapısı hem empatik becerilere sahip olur hem de sosyal ilişkilerden doğabilecek kaygıların önüne geçmiş olur. İletişim becerilerine, empatik becerilere sahip, özerk birey iletişime dayalı, kişilik yapısına bağlı kaygılarını gidermiş olur. Bu yüzden de araştırmada empatik beceriler, ilişkili özerklik düzeyleri ve kaygı düzeyleri ele alınacaktır. Araştırmada kullanılacak veri toplama araçları geçerlilik ve güvenilirliği tespit edilmiş Empatik Beceri Ölçeği, Sürekli Kaygı Envanteri ve İlişkili Özerklik Ölçeğidir. Araştırma, A. Ü. Ağrı Eğitim Fakültesi öğrencileri evreninden seçilmiş bir örneklen üzerinde yapılmış bir alan çalışmasıdır. Elde edilen veriler Empatik beceriye sahip bireylerin ilişkili özerklik düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki vardır. İlişkili özerklik ve Kaygı arasında da anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractABSTRACKT MASTER THESIS THE COMPARISION OF AUTONOMY-RELATEDNESS AMONG INDIVIDUALS WHO HAVE DIFFERENT LEVEL OF ANXIETY AND EMPATHETIC SKILLS AZMİ BAYRAM İLBAY Advisor: Yrd. Doç. Dr. Mehmet KÖK 2000-Page: Jury: Yrd. Doç. Dr. Mehmet KÖK Human being is highly complicated in its organism. In its unique structure, this complexity has supported the extension of the determination of the human's attributes. In the studies about human characteristics, the given effort showed that human being is not only a creature that is composed with different properties, but also is a meaningful geştalt. Psychological science also points out the same definition with the following words, `an organism that has biological, psychological, and sociological qualities`. This study has been built on these dynamics. As a human being, one needs to communicate with others. In the daily life, most of the time, biological signs are the symptoms of one's anxiet level. In one's social life, being a healthy person requires him or her to be autonomous, independent, and free. Communication carries out the feature of one of human basic needs. Human being as a sociological organism has a nature of living with others The person who is healthy, happy, and normal is the one who communicate with others in a healthy way as well. In healthy communications, the main criterion is to use empathetic skills as a tool. In order to gain empathetic communication skills, one needs to pull himself or herself from being `I` centered. In the opposite of `I` centered-personality, one have healthy independency, self- conceptualization, self-autonomy and no conflict. One who succeeds in developing all these characteristics also gains empathetic skills and blocks all the possible worries that will come out from the social relationships.Upon the importance of empathetic skills, in this study, autonomy relatedness and anxiety levels have been examined. In the study, the measures, Empathetic Skills Scale, Continuing Anxiety Inventory, and Related Autonomy Scale have been used in collecting data. The measures reliability and validity have been studied. In the investigation, the sample frame includes students from Agri College of Education at A.U. In the result of the investigation, a meaningful relationship between empathetic skills and autonomy relatedness and no meaningful relationship between anxiety level sand autonomy relatedness have been found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBireylerin anksiyete, empatik beceri ve ilişkili özerklik düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe Comparasion of autonomy-relatedness among individuals who have different level anxiety and empathetic skillis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmEmpathic skill
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmAutonomy
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmRelated autonomy
dc.identifier.yokid94083
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid94083
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess