Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yöntem yazınsal metin çözümlemesi
dc.contributor.advisor | Özbek, Yılmaz | |
dc.contributor.author | Yücel, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:36:04Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:36:04Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/542072 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET DOKTORA TEZİ YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İLETİŞİMSEL YÖNTEM VE YAZINSAL METİN ÇÖZÜMLEMESİ Fatma YÜCEL Danışman: Prof. Dr. Yılmaz ÖZBEK 2001 -SAYFA: 198 Jüri : Prof. Dr. Yılmaz ÖZBEK `Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yöntemle yazınsal metin çözümlemesi` adlı bu çalışmamızda iletişim ağırlıklı bir dil öğretiminde yazınsal metinlerin yeri ve önemi irdelenmiş, kuramsal ve uygulamalı olarak nasıl bir yol izlenmesi gerektiği gösterilmiştir. Çalışmamız altı ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm amacımız ve yöntemimizi açıklamaya çalıştığımız `Giriş` bölümüdür. İkinci ve üçüncü bölümler temel kavramların açıklandığı ve iletişimin kuramsal boyutunun verildiği, bunun yanı sıra dilsel iletişimin vurgulandığı bölümdür. Dördüncü ve beşinci bölümlerde dil öğretiminde yöntem arayışları üzerinde durulmuş ve yazınsal metinlerin incelenmesiyle ilgili yöntemsel ilkeler belirtilmiştir. Aynı zamanda bu bölümümüzde kuramımıza uygun olarak iki örnek sunulmuştur. Metin seçiminde öğrenci istek ve ilgilerini göz önünde bulundurmak ve kuramımızı desteklemek amacıyla yapmış olduğumuz anket sonuçları da yine bu bölümde değerlendirilmiştir. Çalışmamızın son bölümü ise çalışmamızda belirttiğimiz ilkeler doğrultusunda yabancı dil öğretiminde yazınsal metinlerin kullanımıyla ilgili ortaya çıkan verilerin değerlendirilmesine ayrılmıştır. | |
dc.description.abstract | V ABSTRACT Ph. D. THESIS LITERARILY TEXTS IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND KOMMUNIKATIV METHOD Fatma YÜCEL Supervisor: Prof. Dr. Yılmaz ÖZBEK 2001-PAGE: 198 Jury: Prof. Dr. Yılmaz ÖZBEK In this context, in this study named ` literarily texts in foreign language teaching and kommunikativ method`, the place and importance of literarily texts were studied and Akerson theorethical and applicable way was suggested. It is concluded that this study will be helpful in foreign language teaching classes and ileti will make the area a more fertile and enjoyable one by bringing ileti new extets and viewpoints. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yöntem yazınsal metin çözümlemesi | |
dc.title.alternative | Literaliliy texts in foreign language teaching and kommunikativ method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | German | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Literary texts | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Communicative method | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 110250 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 105203 | |
dc.description.pages | 198 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |