Show simple item record

dc.contributor.advisorKarcıoğlu, Reşat
dc.contributor.authorÖzkurt, Cafer Yunus
dc.date.accessioned2021-04-26T19:36:03Z
dc.date.available2021-04-26T19:36:03Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/542059
dc.description.abstractIX ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ TİCARET MESLEK LİSELERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİ VE ERZURUM TİCARET MESLEK LİSESİNDE BİR UYGULAMA C. Yunus ÖZKURT Danışman: Prof. Dr. Reşat KARCIOĞLU 2001 -SAYFA: 172 Jüri : Prof. Dr. Reşat KARCIOĞLU Prof. Dr. R. Metin TÜRKO Yrd. Doç. Dr. Hayati AKSU Bu çalışmanın temel amacı, Ticaret ve Turizm Öğretimi Genel Müdürlüğü'ne bağlı olan Ticaret Meslek Liseleri'nde verilen muhasebe eğitiminin; Milli Eğitim Bakanlığı açısından istenen düzeyde olup olmadığını tespit edebilmek, ayrıca gelecekte sektörün ihtiyaç duyduğu niteliklere sahip elemanların yetiştirilebilirliğinin bir değerlendirmesini yapmaya çalışmaktır..,'.,.. Verilerin elde edilmesinde geniş bir alanda literatür taramasi yapılmış, ilgili birimlerce yüz yüze yapılan görüşmelerden alınan notlar derlenmiş ve çıkarılan bir kısım sonuçlan desteklemek amacıyla da, Erzurum Ticaret Meslek Lisesi'nde uygulama yapılmıştır. Uygulama ile ilgili veriler; Erzurum Ticaret Meslek Lisesi'nin muhasebe bölümünde öğrenim gören Lise 1, 2 ve 3. sınıf öğrencilerinin, bu sınıflarda muhasebe dersine giren öğretmenlerin, beceri eğitimi yapan öğrencilerin, koordinatör öğretmenlerin ve beceri eğitimi yapılan iş yerlerindeki eğitici personellerin konu ile ilgili görüşlerini içermektedir. Anket formlarından elde edilen veriler, SPSS programında işlenerek istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiş ve tespit edilen bulgulara göre de öneriler getirilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT MASTER THESIS ACCOUNTING EDUCATION IN COMMERCE CAREER HIGH SCHOOL AND AN APPLICATION IN ERZURUM COMMERCE CAREER HIGH SCHOOL C. Yunus ÖZKURT Supervisor: Prof. Dr. Reşat KARCIO?LU 2001 -PAGE: 172 Jury : Prof. Dr. Reşat KARCIO?LU Prof. Dr. R. Metin TÜRKO Yrd. Doç. Dr. Hayati AKSU The basic aim of this study is to find out whether the accounting education given in Commerce Career High Schools tied to the General Directorate of Commerce and Tourism Education is sufficient in terms of Ministry of Education. It is also analized if future requirements in terms of qualified personnel in this field will be met. In terms of providing the data a large literature scanning is carried out, notes obtained from meetings with related officials are edited; to support some of the obtained results an Application in Erzurum Commerce Career High School is conducted. Data about the application includes the opinions of the first, second and third class students of Erzurum Commerce Career High School's accounting department, accounting teachers of that classes, students that study skill education, coordinating teachers and teaching personnel of the workplaces in which skill education is carried. Data obtained form the questionnaire are processed through statistical evaluation program SPSS and the results are utilized and suggestions based on this utilization are made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTicaret meslek liselerinde muhasebe eğitimi ve Erzurum Ticaret Meslek Lisesi`nde bir uygulama
dc.title.alternativeAccounting education in commerce career high school and an application in Erzurum Commerce High School
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmErzurum
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmAccounting education
dc.subject.ytmCommercial High School
dc.identifier.yokid110226
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid105206
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess