Show simple item record

dc.contributor.advisorKavukçu, Mehmet
dc.contributor.authorKaplanoğlu, Lütfü
dc.date.accessioned2021-04-26T19:35:53Z
dc.date.available2021-04-26T19:35:53Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/541864
dc.description.abstractIll ÖZET RESİMDE ÇIKIŞ NOKTALARI Lütfü KAPLANOĞLU Danışman:Yrd. Doç. Mehmet KAVUKÇU 2001-SAYFA91 Jüri :Yrd. Doç. Mehmet KAVUKÇU Bu çalışmada, değişik dönemlere ait sanatçılar ve eserleri incelenerek, sanatın hangi gelişmeler sonrasında mantık değiştirdiği ve bunun ortaya çıkma sebeplerinin neler olduğu araştırılmıştır. Çalışmam, XV. Yüzyıl ile XX. Yüzyılın ilk yarısını kapsar ve iki bölümden oluşur. Birinci bölümde XV. Yüzyıl ve XX. Yüzyıl arası 'Dış Doğa Çıkışlı Resim Sanatı', ikinci kısım ise XX. Yüzyıl sonrası gelişen 'İç Doğa Çıkışlı Resim Sanatı' olarak ele alınmıştır. Sanatın bilimsel bir çerçeveye otuturduğunun bir göstergesi olan Paulo Uccelo'nun 1452-57 tarihli 'San Romano Bozgunu' adlı yapıtından sonra, Leonardo Da Vinci'nin Sfumato tekniği ile resimde katılıklar yok edilmeye başlar. Farancisco Goya'nın yapmış olduğu resimlerle başlayan ve Courbet'nin öğrencilerine 'kendiniz olun' sözüyle, sanatçıların gördüğünü, yaşadığını ve gerçek olanı resmetme adına değişim sürecine girdiği görülür. Bu gelişmeler sonucunda, Empresyonizm bilimdeki gelişmelerden yararlanmağa başlar ve bu resimlere yansır. Batı resmine hakim olan tek bir noktadan bakılan mekan anlayışı, Cezanne'ın planlar dünyası, birkaç görüş açısı ve ters perspektif anlayışıyla, resimde kurallar devri, yerini serbestliğe bırakır Kandinsky'nin bir suluboyası, geleneksel resimle bağları tamamen koparan bir anlayışı ortaya koyar. Bu durum, resimde hacmin ortadan kaldırılmasına ve sanatın somut ve soyut olarak iki anlayış halinde ele alınmasına ve tanımlanmasına neden olur. pokOmaktasyow
dc.description.abstractÖNSÖZ Sanat tarihi sürekliliği içindeki değişimler dönemlerin inanç sistemleri, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişimleri göz önüne alınarak bu gelişimin resim sanatına yansımasının incelenmesi aslında çok detaylı ve ciltler dolusu kitaplarla anlatılabilir. Sanat tarihi oldukça geniş bir alana yayılmış olsa da, dönemlere ait sadece bir iki sanatçı ve onları tanımlayıcı bir eser konuya yaklaşım getireceği kanısındayım. Tez iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısmı `Dış Doğa Çıkışlı Resim Sanatı`, ikinci kısmı ise `İç Doğa Çıkışlı Resim Sanatı` oluşturmaktadır. Birinci kısmın dönemleriyle birlikte daha iyi kavranabilmesi açısından `XV-XVIII. Yüzyıl arası`, `Romantizm-Empresyonizm` ve `Empresyonizm-XX. Yüzyıl Sanatı` olarak üç kısım olarak incelendi. İkinci kısmı oluşturan İç doğa çıkışlı resim sanatı ise'soyut resim'konu başlığı altında ele alındı Bu tezin oluşmasında yardımlarını gördüğüm hocam Yrd.Doç. Mehmet Kavukçu'ya, kütüphanesini bana açan Öğr. Gör. Latif Akan hocama ve beni yakından destekleyen arkadaşlarıma teşekkürlerimi arz ederim.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleResimde çıkış noktaları
dc.title.alternativeStarting points in painting
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmExodus motif
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmPictures
dc.identifier.yokid111378
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid109254
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess