İlköğretim okulları VII. sınıf sosyal bilgiler dersi İstanbul`un fethi ve sonrası ünitesinin dört farklı öğretim stratejisine göre öğretimi
dc.contributor.advisor | Gülsoy, Ersin | |
dc.contributor.author | Ekiz, Can | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:35:47Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:35:47Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/541742 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İSTABUL'UN FETHİ VE SONRASI ÜNİTESİNİN DÖRT FARKLI ÖĞRETİM STRATEJİSİNE GÖRE ÖĞRETİMİ Can Ekiz Danışman : Yrd. Doç. Dr. Ersin GÜLSOY 2001 - 132 Jüri Sosyal Bilgiler öğretiminde stratejinin öğretmenler ve öğrenciler açısından önemini ortaya çıkarabilmek, özellikle tarih öğretiminde stratejinin ne derece önem taşıdığını ve bu stratejilerden hangisinin tarih öğretiminde etkili sonuçlar verdiğini belirlemek, bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın alt problemlerini; diğer stratejilerin ne kadar etkili olduğu, etkililiği en az olan öğretim stratejisinin hangisi olduğu.aralarında önemli bir farklılık olmayan stratejilerin olup olmadığı oluşturmaktadır. Araştırma deneysel metotla yapılmış, ünite tüm sınıflarda araştırmacı tarafından işlenmiş, araştırma sonunda test tekniği ve mülakatla değerlendirme yapılmıştır. Ayrıca konu ile ilgili literatür taranmış, öğretmenlerle de mülakat yapılmıştır. Araştırma evreni olarak Giresun il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 15 ilköğretim okulunun sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğlenci VII. Sınıf öğrencileri alınmıştır. Bu araştırmanın örneklemini bu okullardaki tüm sosyal bilgiler öğretmenleri ve Fatih ilköğretim okulu 7/A sınıfı, Kanuni ilköğretim okulu 7/D sınıfı, Mehmet Akif Ersoy ilköğretim okulu 7/F sınıfı ve Yeşilgiresun ilköğretim okulu 7/D sınıfı öğrencileri oluşturmaktadır. Test yoluyla alınan verilerin istatistiki analizinde Variyans analizi ve t testi kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT MASTER THESIS TEACHING THE UNIT OF CONQUEST OF ISTANBUL AND AFTERWARDS ACCORDING THE UNIT TO THE FOUR DIFFERENT TEACHING STRATEGIES CAN EKİZ ADVISER : Ass. Prof. Ersin GÜLSOY 2001 - 132 Jury The aim of this research is to emphasize the importance of strategy in teaching social sciences in respect of teachers and students, to explain how important the strategy is especially in historry education and whocoh of these strategies bound to result effectively in history teaching. The research questions were; how effective the other strategies are, which one is the least effective teaching strategy, whether or not there are any strategies without a considerable difference among them. The research has benn carried out with experimental method; the unit was taught by the researcher in all classes; evalution was done with test technique and interwiev after the research. Moreover, the literature on subject was minutely searched and also the teachers were interviewed. The social science teachers and the students of 7th afternoon classes of 13 primary education state schools in Giresun city centre have been the research area. The modals of this research have been all the social science teachers in these schools and the students of 7-A class in Fatih Primary Education School, 7-D class in Kanuni Primary Education School, 7-F class in Mehmet Akif Ersoy Education School and 7-D class in Yeşilgiresun Primary Education School. Variation analysis ant T test have been used in statisticial analysis of the data obtained through test tecnique. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulları VII. sınıf sosyal bilgiler dersi İstanbul`un fethi ve sonrası ünitesinin dört farklı öğretim stratejisine göre öğretimi | |
dc.title.alternative | Teaching the unit of conquest of İstanbul and afterwards according the unit to the four different teaching strategies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Conquest | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | History teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Istanbul | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 133495 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 109208 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |